Page 127 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 127
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online- resurse și metode
Prof. Drăgulin Luiza-Nicoleta
Școala Gimnazială ”I.L.Caragiale”, Brăila, jud. Brăila
În contextul actual, sistemul de învățământ este pus în
fața unei mari provocări, declanșate de pandemia COVID. Toți
beneficiarii direcți și indirecți ai sistemului educațional au fost
nevoiți să se adapteze, să caute soluții cât mai practice, cât mai
rapide, abordând strategii eficiente pentru continuarea
demersului instructiv-educativ.
Trebuie să recunoaștem că, atât profesorii, ca vectori
educaționali, cât și elevii, ca beneficiari directi ai sistemului,
respectiv părinții acestora, toți au simțit o așa de mare
desincronizare de la făgașul normal, anterior pandemiei, astfel
încât, orice resurse educaționale, platforme, grupuri de lucru
sau alte forme de învățare au devenit un adevărat colac de
”salvare” pentru continuarea programului de educație.
Întrucât suspendarea cursurilor a survenit așa de brusc,
multi profesori au încercat și chiar au reușit să integreze cu
succes mijloacele de predare online, chiar dacă, acest lucru le-
a ”consumat” efectiv din timpul liber mult mai mult decât orele
predate în forma tradițională ”face to face”.
A susține o lecție online prepusupe o alegerea eficientă
a materialelor, expunerea lor cât mai atractivă pentru elevi,
dinamizarea informațiilor, precum și generarea de feed-back.
Nu toate școlile au beneficiat de existența unor
platforme de învățare sau aplicații deja plătite, astfel încât cei
mai mulți profesori au recurs la propriile resurse tehnice, de
timp și de bani, pentru a asigura elevilor săi un parcurs al
învățării.
126