Page 127 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 127

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea


                        Școala online- resurse și metode


                                          Prof. Drăgulin Luiza-Nicoleta
                 Școala Gimnazială ”I.L.Caragiale”, Brăila, jud. Brăila


                  În contextul actual, sistemul de învățământ este pus în
           fața unei mari provocări, declanșate de pandemia COVID. Toți
           beneficiarii direcți și indirecți ai sistemului educațional au fost
           nevoiți să se adapteze, să caute soluții cât mai practice, cât mai
           rapide,  abordând  strategii  eficiente  pentru  continuarea
           demersului instructiv-educativ.
                  Trebuie să recunoaștem că, atât profesorii, ca  vectori
           educaționali, cât și elevii, ca  beneficiari directi ai sistemului,
           respectiv  părinții  acestora,  toți  au  simțit  o  așa  de  mare
           desincronizare de la făgașul normal, anterior pandemiei, astfel
           încât, orice resurse educaționale, platforme, grupuri de lucru
           sau alte forme de învățare au devenit  un adevărat  colac de
           ”salvare” pentru continuarea programului de educație.
                  Întrucât suspendarea cursurilor a survenit așa de brusc,
           multi profesori au încercat și chiar au reușit  să integreze cu
           succes mijloacele de predare online, chiar dacă, acest lucru le-
           a ”consumat” efectiv din timpul liber mult mai mult decât orele
           predate în forma tradițională ”face to face”.
                  A susține o lecție online prepusupe o alegerea eficientă
           a  materialelor,  expunerea  lor  cât  mai  atractivă  pentru  elevi,
           dinamizarea informațiilor, precum și generarea de feed-back.
                  Nu  toate  școlile  au  beneficiat  de  existența  unor
           platforme de învățare sau aplicații deja plătite, astfel încât cei
           mai mulți profesori au recurs la propriile resurse tehnice, de
           timp  și  de  bani,  pentru  a  asigura  elevilor  săi  un  parcurs  al
           învățării.

                                       126
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132