Page 8 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 8
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
de vedere tematic, volumul stă sub semnul unității în
diversitate, acoperă numeroase ipostaze ale învăţării online:
palierele comunicării, avantajele şi dezavantajele învăţării
online, fenomenul digitalizării, resurse web, mijloace şi metode
inovative, instrumente de evaluare.
Experienţa pandemiei a dezvăluit latenţe ale
profesorului nevoit să se reorienteze în demersul didactic,
uneori fără să realizeze dimensiunea schimbării de sine şi a
celor din jur. Astfel, cadrul didactic a cunoscut provocări care
au dovedit nevoia de inovaţie, creativitatea generată de izolare,
puterea exemplului, reacţia faţă de prejudecăţi, importanţa
formării continue.
Așadar, activitatea didactică derulată în condiţii de
izolare a favorizat diferite forme de rezistenţă, însă şi limite ale
condiţiei umane, în general. Cu siguranţă, rolul cadrului
didactic a fost redefinit cu această ocazie, iar partenerii
educaţionali au reconsiderat importanţa actului de predare.
7