Page 13 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 13
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Aspecte privind tranziția la educația online
Prof. Marius Măciucă
Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” Focșani
În contextul transformărilor actuale din educație, atenția
cadrelor didactice se concentrează pe fenomenul de digitalizare
și metodele de predare folosite, astfel încât procesul
educațional să nu fie afectat din punct de vedere calitativ.
Pentru a realiza această “digitalizare”, nu este de ajuns să
dispunem de resursele materiale necesare, ci este obligatoriu ca
și persoanele implicate în acest proces să dețină abilitățile
necesare lucrului în mediul online.
Școala trebuie privită ca un laborator ce permite elevilor
să descopere, să cerceteze, să experimenteze și să evolueze în
ritmul individual de învățare, cu sprijinul profesorului care are
rolul de a crea scenarii reale de învățare. Așadar, în condițiile
actuale, profesorul trebuie să găsească metodele potrivite
pentru a putea susține la același nivel calitatea procesului
educațional. Predarea în mediul online pune la încercare
capacitatea profesorului de a se adapta la noile condiții și de a-
și pune în valoare creativitatea și inventivitatea. Orele clasice,
închise, trebuie înlocuite cu lecții de tip “open up” care permit
elevilor să primească informațiile de bază într-un timp relativ
scurt, aceștia urmând să aprofundeze noțiunile respective
asincron. Prin urmare rolul primordial al profesorului nu mai
12