Page 15 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 15
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Versatilitatea cadrului didactic trebuie să se evidențieze
și în ceea ce privește adaptarea metodelor de evaluare utilizate.
În afară de cunoscutele metode clasice de evaluare, există și
metode adiacente care pot fi utilizate cu succes în mediul de
învățare virtual. Una dintre aceste metode este portofoliul
adnotat, ce permite profesorului să identifice nivelul de
creativitate al elevului, sarcina acestuia din urmă fiind de a
structura imagini, materiale, idei corelate cu subiectul discutat
sub forma unui raport scris. Un astfel de raport oferă
profesorului și informații referitoare la nivelul de înțelegere pe
care l-a atins elevul în raport cu subiectul respectiv.
Evaluarea online, bazată pe utilizarea calculatorului,
poate fi considerată a fi bazată pe o anumită rutină, ce constă
în generarea unor itemi predefiniți, însă acest tip de evaluare
poate îmbogăți într-o oarecare măsură experiența elevilor.
Evaluarea online se rezumă în general la efectuarea unei
evaluări formative, avantajul imediat fiind obținerea rapidă a
unui feedback referitor la nivelul de înțelegere a temelor
parcurse. Profesorul modern trebuie să țină cont de faptul că
evaluarea nu este un instrument de contabilizare și clasificare a
rezultatelor ci un instrument care ajută profesorul să identifice
nivelul de înțelegere al elevilor, permițându-i acestuia să
deruleze anumite acțiuni cu scopul de a remedia carențele,
acolo unde este cazul.
În concluzie școala modernă trebuie să fie locul în care
elevii cercetează, își dezvoltă personalitatea și modul propriu
de gândire sub îndrumarea profesorului, care coordonează
activitățile educaționale. Metodele și strategiile de predare
trebuie să fie adaptate condițiilor de lucru și necesităților
individuale ale elevilor și să susțină dezvoltarea competențelor
14