Page 15 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 15

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                  Versatilitatea cadrului didactic trebuie să se evidențieze
           și în ceea ce privește adaptarea metodelor de evaluare utilizate.
           În afară de cunoscutele metode clasice de evaluare, există și
           metode adiacente care pot fi utilizate cu succes în mediul de
           învățare  virtual.  Una  dintre  aceste  metode  este  portofoliul
           adnotat,  ce  permite  profesorului  să  identifice  nivelul  de
           creativitate  al  elevului,  sarcina  acestuia  din  urmă  fiind  de  a
           structura imagini, materiale, idei corelate cu subiectul discutat
           sub  forma  unui  raport  scris.  Un  astfel  de  raport  oferă
           profesorului și informații referitoare la nivelul de înțelegere pe
           care l-a atins elevul în raport cu subiectul respectiv.
                  Evaluarea  online,  bazată  pe  utilizarea  calculatorului,
           poate fi considerată a fi bazată pe o anumită rutină, ce constă
           în generarea unor itemi predefiniți, însă acest tip de evaluare
           poate  îmbogăți  într-o  oarecare  măsură  experiența  elevilor.
           Evaluarea  online  se  rezumă  în  general  la  efectuarea  unei
           evaluări formative, avantajul imediat fiind obținerea rapidă a
           unui  feedback  referitor  la  nivelul  de  înțelegere  a  temelor
           parcurse. Profesorul modern trebuie să țină cont de faptul că
           evaluarea nu este un instrument de contabilizare și clasificare a
           rezultatelor ci un instrument care ajută profesorul să identifice
           nivelul  de  înțelegere  al  elevilor,  permițându-i  acestuia  să
           deruleze  anumite  acțiuni  cu  scopul  de  a  remedia  carențele,
           acolo unde este cazul.
                  În concluzie școala modernă trebuie să fie locul în care
           elevii cercetează, își dezvoltă personalitatea și modul propriu
           de  gândire  sub  îndrumarea  profesorului,  care  coordonează
           activitățile  educaționale.  Metodele  și  strategiile  de  predare
           trebuie  să  fie  adaptate  condițiilor  de  lucru  și  necesităților
           individuale ale elevilor și să susțină dezvoltarea competențelor
                                        14
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20