Page 14 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 14

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               este acela de a transmite informații rigide, ci mai ales de a ghida
               elevul în procesul de învățare.
                      În ceea ce privește evaluarea, profesorul trebuie să țină
               cont de finalitatea actului educațional, conștientizând că elevul
               trebuie să învețe, pe lângă altele și abilități esențiale generale
               precum  comunicare,  colaborarea,  gândirea  critică  sau
               rezolvarea de probleme. Pentru a obține rezultate cât mai bune,
               procesul de învățare nu trebuie să fie rigid, ci din contră, să
               permită elevului să experimenteze, să se dezvolte profesional,
               acesta fiind astfel mai implicat în procesul de învățare.
                      Soluția de menținere a unui nivel ridicat de implicare
               din  partea  elevilor  pare  să  fie  stimularea  gândirii  critice  și
               creative a acestora deoarece creativitatea combină în mod ideal
               cunoștințele  tehnice  cu  motivația  și  imaginația.  Pentru  a
               conduce  procesul  educațional  în  această  direcție,  profesorul
               trebuie  să  ajute  elevii  să  înțeleagă  noțiunile  prin  acceptarea
               punctelor  de  vedere  diferite,  prin  organizarea,  moderarea  și
               dirijarea  activităților  și  prin  promovarea  învățării  prin
               colaborare.
                      O variantă prin care profesorul poate stimula gândirea
               creativă și critică a elevilor, este și învățarea bazată pe metoda
               proiectelor, ce constă în rezolvarea problemelor din viața reală
               prin  sarcini  ce  implică  elevii  în  derularea  unor  activități
               colaborative ce sprijină  dezvoltarea  capacității  acestora de  a
               identifica soluții pentru problemele date. Temele unor astfel de
               proiecte trebuie să implice găsirea unor legături  concrete cu
               viața reală, sarcinile de învățare fiind elementul de bază, scopul
               fiind  de  a  realiza  conexiuni  între  elemente,  de  a  sintetiza  și
               organiza informații din diverse domenii de interes.


                                            13
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19