Page 14 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 14
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
este acela de a transmite informații rigide, ci mai ales de a ghida
elevul în procesul de învățare.
În ceea ce privește evaluarea, profesorul trebuie să țină
cont de finalitatea actului educațional, conștientizând că elevul
trebuie să învețe, pe lângă altele și abilități esențiale generale
precum comunicare, colaborarea, gândirea critică sau
rezolvarea de probleme. Pentru a obține rezultate cât mai bune,
procesul de învățare nu trebuie să fie rigid, ci din contră, să
permită elevului să experimenteze, să se dezvolte profesional,
acesta fiind astfel mai implicat în procesul de învățare.
Soluția de menținere a unui nivel ridicat de implicare
din partea elevilor pare să fie stimularea gândirii critice și
creative a acestora deoarece creativitatea combină în mod ideal
cunoștințele tehnice cu motivația și imaginația. Pentru a
conduce procesul educațional în această direcție, profesorul
trebuie să ajute elevii să înțeleagă noțiunile prin acceptarea
punctelor de vedere diferite, prin organizarea, moderarea și
dirijarea activităților și prin promovarea învățării prin
colaborare.
O variantă prin care profesorul poate stimula gândirea
creativă și critică a elevilor, este și învățarea bazată pe metoda
proiectelor, ce constă în rezolvarea problemelor din viața reală
prin sarcini ce implică elevii în derularea unor activități
colaborative ce sprijină dezvoltarea capacității acestora de a
identifica soluții pentru problemele date. Temele unor astfel de
proiecte trebuie să implice găsirea unor legături concrete cu
viața reală, sarcinile de învățare fiind elementul de bază, scopul
fiind de a realiza conexiuni între elemente, de a sintetiza și
organiza informații din diverse domenii de interes.
13