Page 80 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 80

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea















                      Au  scris  în  caiet  exercițiile,  au  desenat  boabele  de
               fasole, au construit strategii ca să câștige puncte, fiindcă fiecare
               răspuns  corect  valora  un  punct,  iar  ei  lucrau  pe  echipe,  în
               camere zoom separate. La finalul celor 6 minute de lucru în
               echipă ne-am întâlnit iarăși în ședință comună și am analizat ce
               a functionat, ce rezultate a obținut fiecare echipă, cum și-au
               împărțit  sarcinile  de  rezolvare  și  cum  a  lucrat  fiecare
               independent de acasă, din fața unei camere de filmat, având
               atâția  distractori  în  jur!  Nu  se  câștigă  la  aceste  jocuri  decât
               aplauze, însă bucuria este mare și simt că se joacă, nu că fac
               exerciții. De asemenea, le distrag atenția de la situația artificială
               în care ne găsim cu toții.
                      Am lucrat trei zile împărțiri în felul acesta, reamintindu-
               ne că trebuie să avem răbdare unii cu alții, că trebuie să ne
               ajutăm și să ne înțelegem. Părinții și-au înfrânt dorința de a se
               amesteca și a da răspunsul rapid, fiindcă au înțeles că e mult
               mai simplu de înțeles prin manevrarea unor grupe de obiecte,
               prin  mânuirea  unor  obiecte  simple,  prin  contactul  direct  cu
               grupele  de  fasole,  porumb  ori  dovleac.  La  fiecare  lecție  de
               predare a împărțirii (la 6, la 7, la 8 sau la 9) am procedat la fel,
               mulți  dintre  copii  anticipând  deja  ce  urma  a  se  întâmpla.
               Rutinele în învățare consider că-i fac pe copii să se simtă pe un
               teren  sigur,  că  îi  fac  părtași  la  propria  învățare  și  le  cresc
               încrederea în forțe proprii. Părinții au observat că fiul/ fiica lor
               este independent/ă și că știe să utilizeze strategii de rezolvare a


                                            79
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85