Page 80 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 80
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Au scris în caiet exercițiile, au desenat boabele de
fasole, au construit strategii ca să câștige puncte, fiindcă fiecare
răspuns corect valora un punct, iar ei lucrau pe echipe, în
camere zoom separate. La finalul celor 6 minute de lucru în
echipă ne-am întâlnit iarăși în ședință comună și am analizat ce
a functionat, ce rezultate a obținut fiecare echipă, cum și-au
împărțit sarcinile de rezolvare și cum a lucrat fiecare
independent de acasă, din fața unei camere de filmat, având
atâția distractori în jur! Nu se câștigă la aceste jocuri decât
aplauze, însă bucuria este mare și simt că se joacă, nu că fac
exerciții. De asemenea, le distrag atenția de la situația artificială
în care ne găsim cu toții.
Am lucrat trei zile împărțiri în felul acesta, reamintindu-
ne că trebuie să avem răbdare unii cu alții, că trebuie să ne
ajutăm și să ne înțelegem. Părinții și-au înfrânt dorința de a se
amesteca și a da răspunsul rapid, fiindcă au înțeles că e mult
mai simplu de înțeles prin manevrarea unor grupe de obiecte,
prin mânuirea unor obiecte simple, prin contactul direct cu
grupele de fasole, porumb ori dovleac. La fiecare lecție de
predare a împărțirii (la 6, la 7, la 8 sau la 9) am procedat la fel,
mulți dintre copii anticipând deja ce urma a se întâmpla.
Rutinele în învățare consider că-i fac pe copii să se simtă pe un
teren sigur, că îi fac părtași la propria învățare și le cresc
încrederea în forțe proprii. Părinții au observat că fiul/ fiica lor
este independent/ă și că știe să utilizeze strategii de rezolvare a
79