Page 85 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 85

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                           Școala online, o provocare


                                                 Prof. Golea Florentina
                     Școala Gimnazială Dimitrie Sturdza Tecuci, Galați


                  Pandemia, trebuie să recunoaștem, a fost/ este o piatră
           de încercare nu doar pentru domeniile de activitate, ci pentru
           noi înșine ca persoane, o provocare care ne-a testat abilitățile,
           adaptabilitatea  și  capacitatea  de-a  ne  reinventa.  Nici
           învățământul  n-a  fost  ocolit  de  multe  provocări  atât  pentru
           dascăli, cât și pentru elevi și părinți.
                  Școala online a fost soluția la care s-a apelat în aceste
           condiții și dincolo de impedimente, din punctul meu de vedere
           a fost o soluție salvatoare și de ce nu o reușită.
                  Începuturile au fost incerte, au necesitat un volum mare
           de  muncă  din  partea  dascălilor,  care  au  avut  de  manageriat
           problemele întâmpinate de lipsa dispozitivelor unor copii, de
           calitatea  slabă  a  semnalului  de  internet  și  de  ce  să  nu
           recunoaștem  de  lipsa  de  implicare  a  unor  părinți.  Deși
           platformele, site-urile educaționale, aplicațiile online abundă,
           dificultatea  dascălului  a  constat  în  descoperirea  și  utilizarea
           resurselor, limitate inițial, la nevoile colectivul de elevi pe care-
           l  coordonează,  de  cele  mai  multe  ori  fiind  nevoit  să  creeze
           resurse, să le adapteze și modifice pe cele existente, astfel încât
           să  sprijine  învățarea  și  să-i  permită  atingerea  obiectivelor
           propuse în demersurile inițiate.
                  Pe  de  altă  parte    o  altă  provocare  a  fost conexiunea
           reală cu elevii și obținerea de feedback.  Elevii, mai ales cei
           mici  simt nevoia de a se vedea și de a interacționa în offline.
           Profesorii au experimentat cu metode diverse pentru a reuși să

                                        84
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90