Page 85 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 85
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online, o provocare
Prof. Golea Florentina
Școala Gimnazială Dimitrie Sturdza Tecuci, Galați
Pandemia, trebuie să recunoaștem, a fost/ este o piatră
de încercare nu doar pentru domeniile de activitate, ci pentru
noi înșine ca persoane, o provocare care ne-a testat abilitățile,
adaptabilitatea și capacitatea de-a ne reinventa. Nici
învățământul n-a fost ocolit de multe provocări atât pentru
dascăli, cât și pentru elevi și părinți.
Școala online a fost soluția la care s-a apelat în aceste
condiții și dincolo de impedimente, din punctul meu de vedere
a fost o soluție salvatoare și de ce nu o reușită.
Începuturile au fost incerte, au necesitat un volum mare
de muncă din partea dascălilor, care au avut de manageriat
problemele întâmpinate de lipsa dispozitivelor unor copii, de
calitatea slabă a semnalului de internet și de ce să nu
recunoaștem de lipsa de implicare a unor părinți. Deși
platformele, site-urile educaționale, aplicațiile online abundă,
dificultatea dascălului a constat în descoperirea și utilizarea
resurselor, limitate inițial, la nevoile colectivul de elevi pe care-
l coordonează, de cele mai multe ori fiind nevoit să creeze
resurse, să le adapteze și modifice pe cele existente, astfel încât
să sprijine învățarea și să-i permită atingerea obiectivelor
propuse în demersurile inițiate.
Pe de altă parte o altă provocare a fost conexiunea
reală cu elevii și obținerea de feedback. Elevii, mai ales cei
mici simt nevoia de a se vedea și de a interacționa în offline.
Profesorii au experimentat cu metode diverse pentru a reuși să
84