Page 87 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 87

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           puse la dispoziția tuturor  utilizatorilor, iar beneficiarii, elevii,
           au fost încântați de calitatea acestora.
              Pe de altă parte dascălii cu abilități  TIC mai mult sau mai
           puțin dezvoltate, au participat la cursuri intensive, la cafenele
           educaționale, la webinare, la formare, astfel încât au reușit în
           scurt timp să se mobilizeze, să utilizeze instrumente multiple
           pentru a face demersurile interactive și atractive, să creeze facil
           resurse, quizzuri, chestionare, sondaje, să găsească modalități
           de comunicare, predare, evaluare, facile și accesibile elevilor.
              Abordarea care ar trebui să existe acum în societate și care ar
           putea  să  asigure  un  maxim  impact  este  utilizarea  a  cât  mai
           multe  instrumente  și  în  învățarea  offline,  astfel  încât  aceste
           deprinderi  să  se  automatizeze,  iar  munca  pe  platforme:
           Adservio,  Google  Classroom,  Zoom,  sau  instrumente  de
           evaluare ca Quizizz, să poată fi  folosite în  diverse activități
           școlare și extrașcolare, ele fiind de un real folos.
               Copiii  sunt  fascinați  de  școala  online,  de  culori,  quizzuri
           interactive care-i recompensează imediat, de animații, de lumea
           magică  a  învățării  prin  joc,  dar  deprinderile  de  munca
           intelectuală nu trebuiesc minimalizate de aceea în proiectarea
           scenariilor online ne centram și pe munca efectivă a copilului
           cu fișa, cu manualul, caietul, nu neglijăm dictările, exercițiile
           variate, scrisul de mâna, exercițiile aplicative, experimentele,
           creațiile plastice, activitățile creative, artistice. Scopul trudei
           noastre e să formam competențe intelectuale elevilor, secundar
           pe cele  digitale.
                Tehnologia este parte a vieții noastre a tuturor, iar copiii sunt
           atrași  în  mod  deosebit  de  mediul  digital  –  dinamic,  colorat,
           interactiv. Totuși, utilizarea excesivă a computerului nu-i ajută
           pe cei mici să-și dezvolte abilități de viață reale, de aceea este
           necesar ca părinții să-i ghideze cu multă atenție, diplomație și
           pricepere, iar orele școlii online trebuiesc reduse din punct de
           vedere  temporal.  Școala  online  este  o  soluție  bună,  dar  pe
           termen scurt.

                                        86
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92