Page 92 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 92
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Next level sau despre învățarea online
Prof. Ștefan Torcărescu
Școala Gimnazială Vasile Cristoforeanu Rm. Sărat
Sistemul de învățământ românesc trece zilele acestea
prin una dintre cele mai mari provocări de până acum,
învățământul online, impus de normele sanitare de protecție
impotriva contaminării cu noul coronavirus. Actorii principali
implicați în procesul de predare-învățare-evaluare nu se pot
întâlni și nu pot comunica direct, față în față, regula este general
valabilă, durează timp de aproape un semestru, la final
educabilii trebuie să devină absolvenți, iar cei din clase
terminale trebuie să susțină examenele specifice, inclusiv cel
de admitere în ciclurile superioare de învățământ. La o
rememorare a evenimentelor, acum sau după ce va fi trecut
pericolul pandemiei, perioada în care învățământul s-a
desfășurat exclusiv online pare un scenariu didactic ireal,
propus experimental în școlile pedagogice pentru a le valorifica
elevilor imaginația prin metoda problematizării.
Experiența anterioară în ceea ce privește învățământul
online era una destul de săracă, iar atitudinea rezervată a unor
dascăli a fost susținută pe bună dreptate de lipsa dotărilor cu
echipamente specifice din școli, a numărului de echipamente
necesare sau a funcționalității acestora. Integrarea în activitățile
unei lecții a mijloacelor multimedia și folosirea internetului
91