Page 93 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 93

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           erau  până  acum  abordări  specifice  lecțiilor  demonstrative,
           decât  orelor  desfășurate  zilnic.  Efortul  cadrelor  didactice
           pentru  găsirea  soluțiilor  logistice  și  de  organizare  a
           echipamentelor pentru o astfel de lecție demonstrativă era la fel
           ca cel depus pentru actul  didactic în sine, iar acest lucru va
           rămâne neschimbat până ce se vor face investițiile necesare și
           suficiente în școli.
                  Sub aspect funcțional, situația impusă a dat prilejul unor
           polemici, acuzații și reluării unor teme mai vechi care privesc
           sistemul educational național, sau chiar au fost lansate acuzații
           cu iz politic. Ordinul 4135/2020  emis de Ministrul Educației și
           Învățământului, prin care cursurile online devin obligatorii a
           fost considerat de unii nu doar aberant, ci și neconstituțional,
           pentru că nu poți obliga pe nimeni la un tip de educație pe care
           statul nu îl poate garanta gratuit și nediscriminatoriu, așa cum
           îl  obligă  Constituția.  Unele  voci  ale  părinților  și  elevilor  au
           acuzat în acest  context că se încalcă, între altele, principiul
           echității la Articolul 12, alineatul (2) al acestei reglementări,
           unde se menționează: „Elevul are obligația de a participa la
           activitățile  de  învățare  on-line  stabilite  de  unitatea  de
           învățământ”.  Brusc,  foarte  mulți  oameni  și-au  dat  seama  că
           învățământul  e  totuși  o  activitate  complicată  din  punct  de
           vedere practice.
                  Este prea devreme să facem o analiză amănunțită a ceea
           ce  se  întâmplă  în  aceste  zile  de  învățământ  online.  Singura
           certitudine este că o lume educațională nouă se întrezărește la
           orizont, iar în ce măsură se va și instaura rămâne să descoperim.
           Probabil că doar un astfel de șoc va putea schimba percepția
           multor actori implicați în educația formală despre ce înseamnă
           învățarea  la  distanță,  la  toate  nivelurile,  despre  integrarea
                                        92
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98