Page 97 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 97
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
acceseze materiale existente pe diverse medii de stocare
(dischete, cd-uri interactive, să descarce materiale didactice
găsite pe diferite site-uri educaționale), să parcurgă etapele
necesare dezvoltării personale, să creeze teste on-line, bareme
de corectare, matrici, planuri remediale, scheme de progres cu
diagrame care le vor ușura munca didactică. În activitatea
desfășurată, profesorii folosesc calculatorul ca suport pentru
obținerea abilităților de lucru. Sunt deschiși la tot ce
presupunere inovație în educație pentru a livra cunoștințe
moderne de actualitate astfel încât elevii să facă față, pe viitor,
testelor de evaluare (evaluări anuale, examene de capacitate, de
bacalaureat, olimpiade și concursuri școlare), dar și mediului
lucrativ când vor urma o carieră.
Se pot remarca, astfel, valențele benefice pe care le are
internetul în actul de predare-învățare-evaluare, necesitatea
accesului la informație, adaptarea rapidă la nou. Chiar dacă se
configurează ideea că elevii asociază, din ce în ce mai des,
internetul cu un veritabil profesor, calculatorul nu va înlocui
niciodată total acțiunea profesorului, rolul acestuia neputând fi
ignorat, fiind mai mult decât constructiv.
Bibliografie
1. Adăscăliţei, A., Instruire asistată de calculator:
didactică informatică, Polirom, 2007.
2. Anohina, A., Analysis of the terminology used in the
field of virtual Learning, Educational Technology & Society, 8
(3), 91-102, 2005.
3. Brut, M., Instrumente pentru e-learning: ghidul
informatic al profesorului modern, Iaşi, Polirom, 2006.
5. Comisia comunităţilor europene, Memorandum
asupra Învăţării Permanente, Brussels, 30.10.2000
6. Cristea, V., Iosif, G., Marhan, A., Niculescu, C.,
Trăuşan-Matu, Ş., Udrea, O., Sisteme inteligente de instruire
pe Web, Editura Politehnica Press, Bucureşti, 2005.
96