Page 97 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 97

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           acceseze  materiale  existente  pe  diverse  medii  de  stocare
           (dischete,  cd-uri  interactive,  să  descarce  materiale  didactice
           găsite  pe  diferite  site-uri  educaționale),  să  parcurgă  etapele
           necesare dezvoltării personale, să creeze teste on-line, bareme
           de corectare, matrici, planuri remediale, scheme de progres cu
           diagrame  care  le  vor  ușura  munca  didactică.  În  activitatea
           desfășurată,  profesorii  folosesc  calculatorul  ca  suport  pentru
           obținerea  abilităților  de  lucru.  Sunt  deschiși  la  tot  ce
           presupunere  inovație  în  educație  pentru  a  livra  cunoștințe
           moderne de actualitate astfel încât elevii să facă față, pe viitor,
           testelor de evaluare (evaluări anuale, examene de capacitate, de
           bacalaureat, olimpiade și concursuri școlare), dar și mediului
           lucrativ când vor urma o carieră.
                  Se pot remarca, astfel, valențele benefice pe care le are
           internetul  în  actul  de  predare-învățare-evaluare,  necesitatea
           accesului la informație, adaptarea rapidă la nou. Chiar dacă se
           configurează  ideea  că  elevii  asociază,  din  ce  în  ce  mai  des,
           internetul cu un veritabil profesor, calculatorul nu va înlocui
           niciodată total acțiunea profesorului, rolul acestuia neputând fi
           ignorat, fiind mai mult decât constructiv.

                  Bibliografie
                  1.  Adăscăliţei,  A.,  Instruire  asistată  de  calculator:
           didactică informatică, Polirom, 2007.
                  2. Anohina, A., Analysis of the terminology used in the
           field of virtual Learning, Educational Technology & Society, 8
           (3), 91-102, 2005.
                  3.  Brut,  M.,  Instrumente  pentru  e-learning:  ghidul
           informatic al profesorului modern, Iaşi, Polirom, 2006.
                  5.  Comisia  comunităţilor  europene,  Memorandum
           asupra Învăţării Permanente, Brussels, 30.10.2000
                  6.  Cristea,  V.,  Iosif,  G.,  Marhan,  A.,  Niculescu,  C.,
           Trăuşan-Matu, Ş., Udrea, O., Sisteme inteligente de instruire
           pe Web, Editura Politehnica Press, Bucureşti, 2005.

                                        96
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102