Page 102 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 102
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Dezavantajul, în casa fiecăruia dintre elevii mei sunt mai multe
persoane care au nevoie de device-uri, (mulţi au copii la şcoală
sau cei mai tineri au fraţi care sunt la şcoală), aici intervine
latura flexibilă a orarului învățământului de acasă, care permite
reorganizarea activității, orele noastre fiind aşezate în aşa fel
încât aceştia să poată fi prezenţi la cursurile online.
Dată find perioada de tranziție de la învățământul
tradițional la învățământul online, nu trebuie să omitem etapele
premergătoare procesului didactic, indiferent de experiența
personală pe care o avem la catedră. Așadar, proiectarea
riguroasă și temeinică a activităţilor s-a bazat pe gândirea,
anticiparea şi prefigurarea procesului instructiv-educativ și
abordarea strategiilor noi ale procesului didactic de predare-
învăţare-evaluare, folosind metode precum studiul de caz
clinic, portofoliul, metoda R.A.I (Răspunde – Aruncă -
Interoghează). În toată perioada aceasta am urmărit toate
informaţiile ce erau distribuite în mass- media de organele
abilitate, am participat la cursuri de formare continuă pentru
dezvoltarea competențelor profesionale, ținând cont de faptul
că în învățământul postliceal – nivel 5, curriculumul este
centrat pe rezultate ale învăţării (learning outcomes) /
competenţe, competenţe pe care le dobândeşti dacă îmbini
instruirea teoretică cu cea practică, dacă exersezi până devii
sigur pe ceea ce faci, dacă zilnic vei fi pune câte o cărămidă la
dezvoltarea ta profesională.
Rezultatele învăţării reprezintă ceea ce o persoană
înțelege, cunoaște şi este capabilă să aplice la finalizarea unui
proces de învăţare. Rezultatele învăţării se concretizează prin
cunoştinţe, abilități şi atitudini dobândite pe parcursul
diferitelor experiențe de învăţare formală, nonformală şi
informală. Învățământul profesional și tehnic depinde în mare
parte de calitatea resursei umane, activitatea didactică bazându-
se pe profesionalism, intuiţie, seriozitate şi mai ales implicare.
101