Page 102 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 102

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               Dezavantajul, în casa fiecăruia dintre elevii mei sunt mai multe
               persoane care au nevoie de device-uri, (mulţi au copii la şcoală
               sau cei mai tineri au fraţi care sunt la şcoală), aici intervine
               latura flexibilă a orarului învățământului de acasă, care permite
               reorganizarea activității, orele noastre fiind aşezate în aşa fel
               încât aceştia să poată fi prezenţi la cursurile online.
                      Dată  find  perioada  de  tranziție  de  la  învățământul
               tradițional la învățământul online, nu trebuie să omitem etapele
               premergătoare  procesului  didactic,  indiferent  de  experiența
               personală  pe  care  o  avem  la  catedră.  Așadar,  proiectarea
               riguroasă  și  temeinică  a  activităţilor    s-a  bazat  pe  gândirea,
               anticiparea  şi  prefigurarea  procesului  instructiv-educativ  și
               abordarea strategiilor noi ale procesului didactic de  predare-
               învăţare-evaluare,  folosind  metode  precum  studiul  de  caz
               clinic,  portofoliul,  metoda  R.A.I  (Răspunde  –  Aruncă  -
               Interoghează).  În  toată  perioada  aceasta  am  urmărit  toate
               informaţiile  ce  erau  distribuite  în  mass-  media  de  organele
               abilitate, am participat la cursuri de formare continuă pentru
               dezvoltarea competențelor profesionale, ținând cont de faptul
               că  în  învățământul  postliceal  –  nivel  5,  curriculumul  este
               centrat  pe  rezultate  ale  învăţării  (learning  outcomes)  /
               competenţe,  competenţe  pe  care  le  dobândeşti  dacă  îmbini
               instruirea teoretică cu cea practică, dacă exersezi până devii
               sigur pe ceea ce faci, dacă zilnic vei fi pune câte o cărămidă la
               dezvoltarea ta profesională.
                      Rezultatele  învăţării  reprezintă  ceea  ce  o  persoană
               înțelege, cunoaște şi este capabilă să aplice la finalizarea unui
               proces de învăţare. Rezultatele învăţării se concretizează prin
               cunoştinţe,  abilități  şi  atitudini  dobândite  pe  parcursul
               diferitelor  experiențe  de  învăţare  formală,  nonformală  şi
               informală. Învățământul profesional și tehnic depinde în mare
               parte de calitatea resursei umane, activitatea didactică bazându-
               se pe profesionalism, intuiţie, seriozitate şi mai ales implicare.



                                           101
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107