Page 100 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 100

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               dotate  conform  recomandărilor  Ministerului  Educaţiei
               Naţionale  și  în  unitățile  sanitare  cu  care  școala  încheie
               contracte de colaborare, conform normelor în vigoare, astfel,
               învățământul profesional și tehnic se bazează în cea mai mare
               parte  pe  lecţii practice demonstrative.
                      Martie 2020 a  rostogolit  aproape tot ce ştiam  despre
               desfăşurarea  unei  lecţii  pentru  fiecare  dintre  noi.  Iată,  că
               activitatea de proiectare didactică, acel ansamblu de procese şi
               operaţii deliberative de anticipare a modului de desfăşurare a
               activităţii  instructiv-educative  acum  avea  o  altă  traiectorie,
               aveam nevoie clar de o altă abordare.
               Iată-mă,  în  perioada  aceea,  pe  unitatea  de  învăţare  Nursing
               general  2,  la  Conținutul  învățării  Recoltarea  sângelui  prin
               puncție venoasă, lecţie, ce în mod normal se desfăşura în sala
               de demonstraţie, dotată cu toate resursele materiale necesare
               dobândirii rezultatelor învățării, respectiv echipamente tehnice
               de  învățare,  predare,  unde  este  manechinul  didactic  şi  toate
               materialele ce fac posibilă desfăşurarea tehnicii de lucru, tot ce
               este  util  pentru  ca  elevii  mei  să  deprindă  această  abilitate
               extrem de necesară în activitatea lor viitoare, aceea de asistent
               medical generalist, corect şi sigur. Eu, însă, sunt în sufrageria
               mea, fără suportul acestor materiale şi echipamente didactice,
               bazându-mă  doar  pe  dorinţa  de  a  fi  alături  de  elevii  mei,
               căutând o soluţie viabilă pentru a păstra ritmul învăţării, de a
               nu pierde timpul atât de necesar pregătirii lor teoretice şi de a
               ţine vie setea lor de cunoaştere a tainelor meseriei.
                      Cum  să  deprindă  un  elev  abilităţi  practice  de  a  face
               recoltări  sanguine  când  profesorul  nu  este  lângă  el?  M-am
               așezat în faţa calculatorului şi am început marea căutare, am
               început documentarea prin a căuta platforme de predare online
               (această  căutare  mi-a  fost  uşurată  de  Inspectoratul  Școlar
               Județean Vrancea, care a înaintat o listă a acestora), apoi am
               căutat fotografii cu absolut toate materialele necesare fiecărei
               lecţii  în  parte,  astfel  încât  elevul  meu  să  nu  fie  nevoit  să-şi

                                            99
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105