Page 96 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 96

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                      Informatica este studiul lucrului individual, al creării de
               competențe și priceperi proprii, al dezvoltării deprinderilor de
               a lucra singur și de a crea un mod de gândire aparte. Astfel, se
               va  pune  accentul  pe  disponibilitatea  de  a  rezista  unui  efort
               intelectual,  pe  puterea  de  concentrare,  de  rezolvare  de
               probleme, de manipulare a informației. Datorită acestui „cumul
               de  informație”  la  care  suntem  supuși  inevitabil,  trebuie  să
               deținem  competențe  digitale  pentru  a  face  față  trend-ului,
               pentru a deține controlul și a fi stăpâni pe situație.
                      În ceea ce privește mediul școlar, elevul trebuie să se
               adapteze  cerințelor  școlii,  să  aibă  capacități  de  lucru  cu
               calculatorul,  să  știe  să  manipuleze  informațiile  pe  care  le
               deține, să colaboreze cu profesorul astfel încât să achiziționeze
               cunoștințe pe care, treptat, le va pune în practică. Introducerea
               în școală a tehnologiilor informației și ale comunicării duce la
               schimbări  importante  în  procesul  de  învățământ.  Actul  de
               învățare nu mai reprezintă în totalitate munca profesorului, ci
               rodul  interacțiunii  elevilor  cu  calculatorul  și  al  colaborării
               profesorului cu clasa de elevi. Se constată faptul că gradul de
               atractivitate al cursului sau al activităților școlare și extașcolare
               crește datorită utilizării calculatorului în proiecte educaționale
               (ex. prezentarea regiunilor Franței), prezentări multimedia (ex.
               Ziua Francofoniei, Ziua Educatorului, Ziua Europei), conținut
               predat  (ex.  folosirea  documentelor  audio-video  în  predarea
               timpului  viitor  simplu  la  ora  de  limbă  franceză,  dezvoltarea
               competențelor orale cu ajutorul lecțiilor de audiție).
                      În rândul profesorilor, conceptul de e-learning câștigă
               teren. Deoarece performața în învățare este determinată în mare
               parte  de  strategii  de  instruire  și  demersuri  didactice  bine
               conturate,  cadrele  didactice  caută  să  se  adapteaze  mediului
               școlar modern. Din dorința de a evolua, de a transmite elevilor
               conținut  informațional  nou,  profesorii  aleg  să  participe  la
               programe de formare profesională, să se documenteze, să se
               înscrie  în  forumuri  de  discuții  pe  teme  de  interes  școlar,  să

                                            95
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101