Page 96 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 96
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Informatica este studiul lucrului individual, al creării de
competențe și priceperi proprii, al dezvoltării deprinderilor de
a lucra singur și de a crea un mod de gândire aparte. Astfel, se
va pune accentul pe disponibilitatea de a rezista unui efort
intelectual, pe puterea de concentrare, de rezolvare de
probleme, de manipulare a informației. Datorită acestui „cumul
de informație” la care suntem supuși inevitabil, trebuie să
deținem competențe digitale pentru a face față trend-ului,
pentru a deține controlul și a fi stăpâni pe situație.
În ceea ce privește mediul școlar, elevul trebuie să se
adapteze cerințelor școlii, să aibă capacități de lucru cu
calculatorul, să știe să manipuleze informațiile pe care le
deține, să colaboreze cu profesorul astfel încât să achiziționeze
cunoștințe pe care, treptat, le va pune în practică. Introducerea
în școală a tehnologiilor informației și ale comunicării duce la
schimbări importante în procesul de învățământ. Actul de
învățare nu mai reprezintă în totalitate munca profesorului, ci
rodul interacțiunii elevilor cu calculatorul și al colaborării
profesorului cu clasa de elevi. Se constată faptul că gradul de
atractivitate al cursului sau al activităților școlare și extașcolare
crește datorită utilizării calculatorului în proiecte educaționale
(ex. prezentarea regiunilor Franței), prezentări multimedia (ex.
Ziua Francofoniei, Ziua Educatorului, Ziua Europei), conținut
predat (ex. folosirea documentelor audio-video în predarea
timpului viitor simplu la ora de limbă franceză, dezvoltarea
competențelor orale cu ajutorul lecțiilor de audiție).
În rândul profesorilor, conceptul de e-learning câștigă
teren. Deoarece performața în învățare este determinată în mare
parte de strategii de instruire și demersuri didactice bine
conturate, cadrele didactice caută să se adapteaze mediului
școlar modern. Din dorința de a evolua, de a transmite elevilor
conținut informațional nou, profesorii aleg să participe la
programe de formare profesională, să se documenteze, să se
înscrie în forumuri de discuții pe teme de interes școlar, să
95