Page 107 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 107
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala de acasă, școala on-line - o nouă provocare
Prof. Tomescu Irina
Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu”,
București
În zilele noastre, pandemia a adus o nouă criză care a
afectat toate sectoarele din societate, iar educația a fost pusă în
față unei noi provocări, cea a digitalității.
Atât profesorii, cât și elevii și părinții acestora, au fost
nevoiți să apeleze la resursele proprii pentru a face față învățării
on-line.
Îmbinarea metodelor tradiționale cu cele moderde și
utilizarea noilor tehnologii reprezeta și înaite de această
perioadă, o reteță de succes pe care o foloseau multe cadre
didactice.
Profesorii au fost provocați în această perioadă să
descopere metode și procedee concrete prin care să-și schimbe
modul de predare și să relaționeze cu elevii, dar cu efort,
creativitate și inovare marea majoritate a cadrelor didactice au
reușit să treacă peste această perioadă.
Chiar daca majoritatea profesorilor au abilităti digitale,
au fost provocati să învețe despre platforme și aplicații online.
Se pune intrebarea dacă avem și compentențe digitate-
Competenţă digitală - competenţă transversală care implică
utilizarea cu încredere şi critică a tehnologiei societăţii
informaţionale, la muncă, în timpul liber şi în comunicare.
Pregătirea lecțiilor, adaptarea mesajelor și
conținuturilor în funcție de particularitățile pshihoindividuale
106