Page 107 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 107

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



               Școala de acasă, școala on-line - o nouă provocare


                                                   Prof. Tomescu Irina
                   Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu”,
                                                              București


                  În zilele noastre, pandemia a adus o nouă criză care a
           afectat toate sectoarele din societate, iar educația a fost pusă în
           față unei noi provocări, cea a digitalității.
                  Atât profesorii, cât și elevii și părinții acestora, au fost
           nevoiți să apeleze la resursele proprii pentru a face față învățării
           on-line.
                  Îmbinarea  metodelor  tradiționale  cu  cele  moderde  și
           utilizarea  noilor  tehnologii  reprezeta  și  înaite  de  această
           perioadă,  o  reteță  de  succes  pe  care  o  foloseau  multe  cadre
           didactice.
                  Profesorii  au  fost  provocați  în  această  perioadă  să
           descopere metode și procedee concrete prin care să-și schimbe
           modul  de  predare  și  să  relaționeze  cu  elevii,  dar  cu  efort,
           creativitate și inovare marea majoritate  a cadrelor didactice au
           reușit să treacă peste această perioadă.
                  Chiar daca majoritatea profesorilor au abilităti digitale,
           au fost provocati să învețe despre platforme și aplicații online.
           Se  pune  intrebarea  dacă  avem  și  compentențe  digitate-
           Competenţă  digitală  -  competenţă  transversală  care  implică
           utilizarea  cu  încredere  şi  critică  a  tehnologiei  societăţii
           informaţionale, la muncă, în timpul liber şi în comunicare.
                  Pregătirea   lecțiilor,   adaptarea   mesajelor    și
           conținuturilor în funcție de particularitățile pshihoindividuale



                                       106
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112