Page 111 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 111

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                  Tipuri  de  instruire  care  utilizează  mediul  virtual.
           Instrumente web aferente
                  În funcţie de abilităţile şi nevoile elevilor și ale cadrelor
           didactice    pot  fi  utilizate  pentru  dezvoltarea  de  competenţe
           specifice  disciplinelor,  mai  multe  tipuri  de  instruire  care
           utilizează mediul virtual.
           1.  Învăţarea  individuală  -  oferă  posibilitatea  învăţării  în
               propriul  ritm,  a  utilizării  propriului  stil  de  învăţare.
               Materialele  didactice  utilizate  în  învăţarea  individuală  a
               conţinuturilor specifice disciplinelor sunt oferite online şi
               dispun  de  următoarele  caracteristici:  sunt  interactive;
               permit  desfăşurarea  unor  activităţi  de  monitorizare  şi
               feedback; sprijină elevul în activitatea de învăţare.
           2.   Învăţarea  individuală  asistată,  a  presupus  sprijinul
               profesorul, care îndrumă elevul în situaţii speciale, în faza
               finală  de  evaluare,  sau  permanent,  pe  tot  parcursul
               procesului de învăţare. Sunt utilizate materiale de învăţare
               furnizate  online  şi  mijloace  electronice  între  cursant  şi
               profesor ( e-mail, conferinţe Web).
           3.   Învăţarea în clasa virtuală se poate desfăşura fie sincron,
               fie  asincron  (lecţia  online  asincronă,  spre  deosebire  de
               lecţia  clasică,  poate  fi  accesată  oriunde  şi  oricând)  şi
               presupune existenţa unui spaţiu online privat. Elevul din
               clasa virtuală beneficiază atât de îndrumarea profesorului,
               cât şi de materiale de studiu online, pe care le partajează
               cu ceilalţi colegi, proces în care îşi dezvoltă competenţe de
               colaborare şi comunicare. O clasă virtuală, la fel ca şi clasa
               tradiţională, permite participarea în  timp  real  la  lecţii  şi
               discuții.  În  clasa  virtuală  există  activităţi  de  învăţare
               individuală sau în grup, discuţii; teste; teme pentru acasă;
               cursuri  complete  organizate  pe  module;  forumuri
               (conferinţe  asincrone)  şi  sesiuni  de  chat.  Profesorul
               planifică activitatea clasei de elevi, propune spre dezbatere
               în  conferinţe  asincrone  anumite  subiecte,  analizează  şi

                                       110
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116