Page 114 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 114

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                          Școala online. Provocări și răspunsuri


                                                    Prof. dr. Teodora Bentz,
                          Colegiul Național „Al. I. Cuza”, Focșani, Vrancea


                      Fundamental,  fiecare  dintre  noi,  ca  oameni,  avem  de
               făcut  o  alegere:  să  rămânem  deschiși  către  Celălalt  sau  să
               îngropăm  în  egocentrism  orice  ancoră.  Lucrarea  de  față  își
               propune să aducă în  prim-plan „pedagogul  de școală nouă”,
               cum ar numi Ion Luca Caragiale pe dascălul care, acceptând
               provocarea  școlii  online,  a  găsit  soluția  de  a  performa  și  în
               aceste condiții atipice pentru procesul didactic. Fără a o aștepta,
               profesorul a primit invitația de a cultiva o mentalitate deschisă,
               conștientizând că schimbarea, în educație, începe întotdeauna
               cu el. Procesul e de durată, însă îl determină pe cadrul didactic
               să privească în jur, să înțeleagă sensul evoluției, să meargă, în
               cercetarea sa, mai departe de sine și anumiți elevi, către toți
               formabilii, către colegii de cancelarie, conducere, părinți, chiar
               societate. Școala online s-a constituit, conștient sau inconștient,
               ca o treaptă necesară descoperirii întrebărilor ce așteptau să fie
               formulate de o bună bucată de timp în învățământul românesc:
               „Cum  îi  văd  pe  elevii  mei?”,  „Care  este  rostul  cadrului
               didactic?”, „Care este sensul profesiei mele?”. Sunt întrebări
               esențiale  pentru  acei  lideri  temerari,  care  simt  chemarea
               lăuntrică de a conduce formabilii spre orizontul de așteptare al
               societății moderne.
                      Bineînțeles  că,  analizând  rațional  beneficiile  folosirii
               calculatorului  în  strategiile  didactice  proiectate  până  la
               momentul  crizei  COVID,  ajunsesem  deja  la  concluzii
               relevante: elevii consideră fișele lucrate la calculator mai ușor

                                           113
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119