Page 114 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 114
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online. Provocări și răspunsuri
Prof. dr. Teodora Bentz,
Colegiul Național „Al. I. Cuza”, Focșani, Vrancea
Fundamental, fiecare dintre noi, ca oameni, avem de
făcut o alegere: să rămânem deschiși către Celălalt sau să
îngropăm în egocentrism orice ancoră. Lucrarea de față își
propune să aducă în prim-plan „pedagogul de școală nouă”,
cum ar numi Ion Luca Caragiale pe dascălul care, acceptând
provocarea școlii online, a găsit soluția de a performa și în
aceste condiții atipice pentru procesul didactic. Fără a o aștepta,
profesorul a primit invitația de a cultiva o mentalitate deschisă,
conștientizând că schimbarea, în educație, începe întotdeauna
cu el. Procesul e de durată, însă îl determină pe cadrul didactic
să privească în jur, să înțeleagă sensul evoluției, să meargă, în
cercetarea sa, mai departe de sine și anumiți elevi, către toți
formabilii, către colegii de cancelarie, conducere, părinți, chiar
societate. Școala online s-a constituit, conștient sau inconștient,
ca o treaptă necesară descoperirii întrebărilor ce așteptau să fie
formulate de o bună bucată de timp în învățământul românesc:
„Cum îi văd pe elevii mei?”, „Care este rostul cadrului
didactic?”, „Care este sensul profesiei mele?”. Sunt întrebări
esențiale pentru acei lideri temerari, care simt chemarea
lăuntrică de a conduce formabilii spre orizontul de așteptare al
societății moderne.
Bineînțeles că, analizând rațional beneficiile folosirii
calculatorului în strategiile didactice proiectate până la
momentul crizei COVID, ajunsesem deja la concluzii
relevante: elevii consideră fișele lucrate la calculator mai ușor
113