Page 110 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 110

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                      Integrarea  instrumentelor  specific  mediului  virtual  în
               curriculumul disciplinelor era justificată în situaţiile în care:
                       -  contribuia  la  formarea  şi  dezvoltarea  resurselor  de
               ordin cognitiv ale personalităţii;
                      -  se  încadra  în  sistemul  metodologic  de  ansamblu  al
               predării disciplinelor;
                      -se  făcea  referire  specială  la  deschiderile  oferite  de
               resursele  mediului  virtual  activităţii  didactice  şi  se  reflectă
               direct  asupra  calităţii  întregului  ciclu  al  activităţii  didactice:
               proiectare, aplicarea documentelor de proiectare şi evaluare;
                      - îşi propunea să transformarea modului în care elevii
               învaţă şi a modului în care sunt învăţaţi din perspectiva aplicării
               teoriilor  constructiviste  ale  învăţării  şi  ale  teoriei  procesării
               informaţiei prin care elevul nu primeşte cunoştinţe date deja, ci
               îşi construieşte el însuşi cunoştinţele;
                      - presupunea o astfel de concepţie despre învăţare
                      -  predarea  din  perspectiva  cadrelor  didactice,  care
               include  pentru  acestea,  alături  de  competenţe  didactice  şi
               competenţe tehnologice;
                      - oferă elevilor o relaţie nouă, pragmatică, cu informaţia
               şi cunoaşterea;
                      -  facilitează  restructurarea  metodelor  tradiţionale  (nu
               înlocuirea lor) prin completarea acestora; astfel în promovarea
               noii metodologii sunt adesea utilizate metode ca: prezentarea,
               explicaţia,  lectura  textului,  dezbaterea,  demonstraţia,
               exersarea,  simularea  etc.  daca  pana    in  prezent,  integrarea
               tehnologiei informaţiei şi comunicării în procesul de predare-
               învăţare-evaluare  a  disciplinelor,  nu  avea  un  scop  de  sine
               statător, acum  va trebui să fie subordonată unor scopuri ca: -
               dezvoltarea competenţelor cheie, - considerarea fromabilului
               ca  subiect  al  activităţii  instructiv-educative  şi  orientarea
               acesteia spre formarea competenţelor specifice, - accentuarea
               caracterului practic-aplicativ al disciplinei.



                                           109
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115