Page 110 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 110
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Integrarea instrumentelor specific mediului virtual în
curriculumul disciplinelor era justificată în situaţiile în care:
- contribuia la formarea şi dezvoltarea resurselor de
ordin cognitiv ale personalităţii;
- se încadra în sistemul metodologic de ansamblu al
predării disciplinelor;
-se făcea referire specială la deschiderile oferite de
resursele mediului virtual activităţii didactice şi se reflectă
direct asupra calităţii întregului ciclu al activităţii didactice:
proiectare, aplicarea documentelor de proiectare şi evaluare;
- îşi propunea să transformarea modului în care elevii
învaţă şi a modului în care sunt învăţaţi din perspectiva aplicării
teoriilor constructiviste ale învăţării şi ale teoriei procesării
informaţiei prin care elevul nu primeşte cunoştinţe date deja, ci
îşi construieşte el însuşi cunoştinţele;
- presupunea o astfel de concepţie despre învăţare
- predarea din perspectiva cadrelor didactice, care
include pentru acestea, alături de competenţe didactice şi
competenţe tehnologice;
- oferă elevilor o relaţie nouă, pragmatică, cu informaţia
şi cunoaşterea;
- facilitează restructurarea metodelor tradiţionale (nu
înlocuirea lor) prin completarea acestora; astfel în promovarea
noii metodologii sunt adesea utilizate metode ca: prezentarea,
explicaţia, lectura textului, dezbaterea, demonstraţia,
exersarea, simularea etc. daca pana in prezent, integrarea
tehnologiei informaţiei şi comunicării în procesul de predare-
învăţare-evaluare a disciplinelor, nu avea un scop de sine
statător, acum va trebui să fie subordonată unor scopuri ca: -
dezvoltarea competenţelor cheie, - considerarea fromabilului
ca subiect al activităţii instructiv-educative şi orientarea
acesteia spre formarea competenţelor specifice, - accentuarea
caracterului practic-aplicativ al disciplinei.
109