Page 112 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 112
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
comentează rezolvarea temelor postate online şi identifică
pentru fiecare elev, problemele care au apărut în activitatea
sa.
În general, putem spune că abordarea într-o
manieră modernă a procesului de predare, învăţare şi
evaluare se poate realiza prin utilizarea în procesul didactic
a următoarelor instrumente Web:
1. E-mail-ul - prin intermediul acestui instrument profesorul
poate trimite acelaşi mesaj (mail) către toţi elevii dintr-o
clasă, în acelaşi timp. Mesajul poate conţine, de exemplu,
o temă, cerinţele acesteia şi baremul de corectare şi notare.
Elevii , la rândul lor, pot trimite cadrului didactic, tema
rezolvată pe e-mail. Cadrul didactic poate să-şi organizeze
e-mail-urile pe foldere cu numele clasei (e.g., folderul cu
numele „clasa a V-a A”) iar în folderul respectiv să salveze
toate temele primite de la elevii din acea clasă. De
asemenea, profesorul are posibilitatea să salveze în agenda
electronică toate adresele de e-mail ale elevilor grupate pe
ani de studiu. Servicii de poştă electronică cunoscute:
Yahoo Mail (https://mail.yahoo.com) şi Google Mail
(https://gmail.com). 2. Forumurile de discuţii - permit
interacţiunea, discuţiile şi schimbul de experienţă cu
formabilii dintr-o clasă fără a fi necesar ca aceştia să fie
conectaţi sau să se afle în acelaşi timp şi în acelaşi loc cu
profesorul.
2. Video conferinţele - facilitează comunicarea la distanţă
prin intermediul camerei web. Cadrul didactic, are astfel
posibilitatea să coordoneze o video conferinţă, un
workshop la distanţă sau poate chiar să predea o lecţie
online, iar elevii lucrează supravegheaţi.
3. Blogurile - acronimul de la weblogs, blog-urile sunt
utilizate pentru a schimba informaţii şi opinii cu cititorii şi
pentru a solicita reacţii şi discuţii. Un blog este un site
Web, menţinut în mod obişnuit de către o singură
111