Page 90 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 90
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
online, reprezintă primul pas făcut de toți factorii implicați în
educație: profesori, elevi și părinți. Efervescența acestei
perioade a fost marcată de critici și numeroase polemici vizând
lipsa device-urilor pe care elevii ar trebui să le utilizeze, lipsa
formării continue a personalului didactic pentru utilizarea
corespunzătoare a platformelor online, iar răspunsul
Ministerului Educației și Cercetării a venit prompt prin
organizarea a numeroase webinarii, cu participare gratuită, la
care cei doritori pot participa. A doua etapă, în care toate
cadrele didactice au fost obligate să își desfășoare activitatea
didactică în mod virtual, având în vedere necesitatea pregătirii
pentru examenele naționale care urmează a fi susținute de
absolvenții de învățământ gimnazial și liceal. Aceasta a fost o
altă etapă în care profesorii s-au confruntat cu alte provocări
birocratice care au vizat completarea rapoartelor și a fișelor de
pontaj.
Pentru derularea orelor de curs online, am ales
platformele gratuite Google Meet și Zoom. Acestea sunt
platforme care prezintă numeroase avantaje, dintre care putem
evidenția:
Activitățile online pot veni în completarea învățării
clasice, tradiționale;
Elevii și-au dezvoltat capacitatea de autonomie în
învățare, reușind să citească mai mult pentru rezolvarea
anumitor sarcini de lucru. Astfel, competența de
comunicare în limba maternă a fost dezvoltată;
Toate disciplinele au contribuit la dezvoltarea
competenței digitale a elevilor, aceasta ajutând la
dezvoltarea personală;
Direcțiile de învățare ale fiecărui elev au permis
particularizarea traseului educațional;
Progresul școlar al elevilor poate fi urmărit de profesori
și părinți;
89