Page 88 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 88
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
O latură deloc de neglijat e că dincolo de animația, culoarea
și jocul care place în școala online, copiii au nevoie de
interacțiune socială, de sprijin moral, de trăiri, de emoții, de
școală fața în față. Profesorilor le revine și sarcina să păstreze
colectivul sudat, să dezvolte relații armonioase între elevi, să
încurajeze toleranța, respectul, prețuirea și ajutorul reciproc.
De aceea o atenție aparte au avut-o în școala online și
proiectele, sarcinile de lucru, experimentele, desfășurate în
perechi sau pe grupuri mici, care au permis elevilor păstrarea și
dezvoltarea relațiilor dintre ei.
Relația dintre profesorul clasei și elevi dezvoltată în
prealabil a fost esențială în școala online, ea fiind catalizatorul
desfășurării activităților, ridicându-i calitatea și făcându-i pe
elevi activ-participativi.
Personal consider că școala online a fost soluția ideală într-
o situație și o conjunctură în care nu exista altă alternativă sau
o altă soluție viabilă. Dincolo de faptul că au fost zone rurale
fără acces la internet sau copii fără dispozitive, pentru cei mai
mulți copii a fost o alternativă de învățare viabilă, la îndemână,
a fost soluția de succes într-o situație fără precedent, o
adevărată provocare căreia i-am făcut față, care ne-a provocat
să ne depășim limitele, să ne adaptam, să ne reorganizam,
reinventăm, să ne dezvoltăm deprinderile digitale, să
răspundem pozitiv unei conjuncturi mai puțin favorabile.
87