Page 86 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 86

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               le atragă atenția elevilor și de a-i implica, dar succesul a depins,
               pe lângă aplicațiile folosite, de interacțiunea pe care o aveau
               deja în mediul offline.
                     Este știut că lucrul cu grupe mari de elevi este dificil și
               obositor, iar în acest context interacțiunea scade. Și prezența
               pentru un timp îndelungat în fața unui computer sau telefon a
               unui  elev  poate  dăuna;  de  aceea  dascălii  au  considerat  ca
               eficientă din acest punct de vedere combinarea muncii online
               cu cea individuală, alternând lucru online cu offline, apelând la
               o  gama  largă  de  metode  si  procedee,  variindu-și  strategiile
               didactice,  astfel  încât  acțiunile  întreprinse  să  stimuleze
               participarea activă și implicarea elevilor.
                     O  dificultate  întâlnită  în  școala  online  este  obținerea  de
               feedback în mod real și de a evalua modul în care s-a atins
               competența  urmărită.  Pe  de  altă  parte  profesorii  s-au  văzut
               nevoiți  să  apeleze  la  sprijinul  părinților  pentru  primirea
               temelor, pentru accesul copiilor la dispozitive și nu în ultimul
               rând  pentru  realizarea  sarcinilor  independente.  Trebuie  să
               recunoaștem  că  cei  care  lucrăm  cu  elevi  mici,  nu  a  fost
               confortabilă  poziția  de  dascăl  pus  în  situația  de-a  apela  la
               sprijinul părinților pentru derularea demersurilor. Faptul că nu
               există  măsuri  coercitive,  sancțiuni  pentru  nerespectarea
               regulilor  stabilite  de  colectiv  pe  platformele  pe  care  se
               desfășoară  orele  de  curs,  și  nici  pentru  cei  care  din  motive
               neobiective nu participă sau participă parțial la lecții, școala
               online  a  fost,  din  păcate,  facultativă  pentru  unii  elevi.  Cu
               siguranță la reluarea școlii offline, se vor aplica la clase planuri
               de remediere școlară, planuri individualizate de intervenție și
               programe de recuperare acolo unde profesorii consideră că este
               necesară intervenția acestora.
                   Lăudabilă a fost mobilizarea generală a cadrelor didactice pe
               grupuri de lucru, site-uri si rețele de comunicare, astfel încât
               pot spune ca s-a format o cancelarie online, unde materiale,
               resurse, aplicații, quizzuri, canale de youtube educative, au fost

                                            85
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91