Page 82 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 82
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Provocări și soluții în desfășurarea activităților
matematice în mediul on-line
Prof. Bârsan Georgiana-Viorica
Grădiniță cu P.P. nr 13 Focșani
Declararea pandemiei la nivel global și starea în care ne
aflăm ne-a forțat să fim părtași ai unei schimbări radicale care
presupune adevărate revoluții, șocuri în structura sau
funcționarea organizației prin regândirea utilizării tehnologiei
și implicit, a funcționării organizației dar și restructurarea
organizării, structurii și culturii școlii.Aceste schimbări ne-au
determinat să abordăm procesul didactic dintr-o altă
perspectivă prin înlocuirea în totalitate a interacțiunilor face-to-
face cu preșcolarii și colegii cu întâlnirile mijlocite de
aplicațiile din mediul virtual. Trecerea de la procesul
instructiv-educativ desfășurat în cadrul grupului educațional și
bazat pe relații psihologice directe, nemijlocite, de tipul față-
în-față, la derularea activităților didactice, exclusiv prin
mijloace moderne de comunicare online, poate conduce la
schimbări perceptive ale paradigmei educaționale.
În acest context,am acceptat aceste provocări căutând
soluții prin care să reușim să fim în contact permanent cu
preșcolarii,dar și cu părinții, să răspundem nevoii lor și să
adaptăm curriculum preșcolar prin utilizarea platformelor
educaționale puse la dispoziție de ministerul educației prin
utilizarea instrumentelor de lucru on line pentru asigurarea
continuității procesului de predare-învățare și formarea
competențelor specific pentru fiecare nivel.
81