Page 82 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 82

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                     Provocări și soluții în desfășurarea activităților
                              matematice în mediul on-line


                                            Prof. Bârsan Georgiana-Viorica
                                                              Grădiniță cu P.P. nr 13 Focșani


                      Declararea pandemiei la nivel global și starea în care ne
               aflăm ne-a forțat să fim părtași ai unei schimbări radicale care
               presupune  adevărate  revoluții,  șocuri  în  structura  sau
               funcționarea organizației prin regândirea utilizării tehnologiei
               și  implicit,  a  funcționării  organizației  dar  și  restructurarea
               organizării, structurii și culturii școlii.Aceste schimbări ne-au
               determinat  să  abordăm  procesul  didactic  dintr-o  altă
               perspectivă prin înlocuirea în totalitate a interacțiunilor face-to-
               face  cu  preșcolarii  și  colegii  cu  întâlnirile  mijlocite  de
               aplicațiile  din  mediul  virtual. Trecerea  de  la  procesul
               instructiv-educativ desfășurat în cadrul grupului educațional și
               bazat pe relații psihologice directe, nemijlocite, de tipul față-
               în-față,  la  derularea  activităților  didactice,  exclusiv  prin
               mijloace  moderne  de  comunicare  online,  poate  conduce  la
               schimbări perceptive ale paradigmei educaționale.
                      În acest context,am acceptat aceste provocări căutând
               soluții  prin  care  să  reușim  să  fim  în  contact  permanent  cu
               preșcolarii,dar  și  cu  părinții,  să  răspundem  nevoii  lor   și  să
               adaptăm  curriculum  preșcolar  prin  utilizarea  platformelor
               educaționale  puse  la  dispoziție  de  ministerul  educației  prin
               utilizarea  instrumentelor  de  lucru  on  line  pentru  asigurarea
               continuității  procesului  de  predare-învățare   și  formarea
               competențelor specific pentru fiecare nivel.



                                            81
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87