Page 70 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 70

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                      asigură  „vizualizarea”  relaţiei  dintre  componenta
                        teoretică şi practică a pregătirii elevilor;
                      facilitează  surprinderea  modului  în  care  gândesc
                        elevii,  a  modului  în  care  îşi  construiesc  demersul
                        cognitiv,   permiţând   ulterior   diferenţierea   şi
                        individualizarea instruirii;
                      pot fi integrate cu succes în orice strategie de evaluare;
                      pot servi ca premise pentru elaborarea unor programe
                        eficiente de ameliorare, recuperare, accelerare sau în
                        construcţia unor probe de evaluare.
                      permit evaluarea nivelului de realizare a obiectivelor
                        cognitive  propuse,  dar  pot  evidenţia  şi  elemente  de
                        ordin afectiv
                      Printre dezavantaje se află următoarele: consum mare
               de timp, risc crescut de subiectivitate în apreciere, în absenţa
               unor  criterii  de  evaluare  clare,  efort  intelectual  şi  voluntar
               intens  din  partea  elevilor,  care  trebuie  să  respecte  anumite
               standarde şi rigori impuse de specificul acestei metode.
                      Procesele  de  gândire  pot  fi  favorizate  de  utilizarea
               hărților conceptuale (mind maps): pentru a pune în evidență
               concepte cheie sau idei principale, pentru a facilita înțelegerea
               relațiilor dintre concepte (inclusiv cauză-efect și parte-întreg),
               pentru  a  permite  o  vedere  de  ansamblu  asupra  premiselor,
               ierarhiilor  și  legăturilor  multiple,  într-o  manieră  riguroasă,
               pentru revizuirea, fixarea sensului conceptelor și integrarea lor
               în  ansamblu.  Hărțile  conceptuale  pot  fi  utilizate  de  către
               profesor, în susținerea unei expuneri, demonstrații, explicații,
               prelegeri, sau de  către  elev, pentru a-și  sintetiza și  structura
               cunoașterea pe o unitate de conținut.

               Bibliografie:
               1. https://iteach.ro/




                                            69
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75