Page 70 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 70
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
asigură „vizualizarea” relaţiei dintre componenta
teoretică şi practică a pregătirii elevilor;
facilitează surprinderea modului în care gândesc
elevii, a modului în care îşi construiesc demersul
cognitiv, permiţând ulterior diferenţierea şi
individualizarea instruirii;
pot fi integrate cu succes în orice strategie de evaluare;
pot servi ca premise pentru elaborarea unor programe
eficiente de ameliorare, recuperare, accelerare sau în
construcţia unor probe de evaluare.
permit evaluarea nivelului de realizare a obiectivelor
cognitive propuse, dar pot evidenţia şi elemente de
ordin afectiv
Printre dezavantaje se află următoarele: consum mare
de timp, risc crescut de subiectivitate în apreciere, în absenţa
unor criterii de evaluare clare, efort intelectual şi voluntar
intens din partea elevilor, care trebuie să respecte anumite
standarde şi rigori impuse de specificul acestei metode.
Procesele de gândire pot fi favorizate de utilizarea
hărților conceptuale (mind maps): pentru a pune în evidență
concepte cheie sau idei principale, pentru a facilita înțelegerea
relațiilor dintre concepte (inclusiv cauză-efect și parte-întreg),
pentru a permite o vedere de ansamblu asupra premiselor,
ierarhiilor și legăturilor multiple, într-o manieră riguroasă,
pentru revizuirea, fixarea sensului conceptelor și integrarea lor
în ansamblu. Hărțile conceptuale pot fi utilizate de către
profesor, în susținerea unei expuneri, demonstrații, explicații,
prelegeri, sau de către elev, pentru a-și sintetiza și structura
cunoașterea pe o unitate de conținut.
Bibliografie:
1. https://iteach.ro/
69