Page 65 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 65
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online – o experiență de neuitat
Prof. Comorașu Aura
Școala Gimnazială Sascut, Bacău
„Niciun mediu online nu poate înlocui contactul afectiv
și emoțional de care, deopotrivă, copiii și profesorii au nevoie
pentru a creea un mediu de învățare. Cu precădere, preșcolarii
sunt categoria cea mai dificilă cu care poți lucra în online.
Preșcolarii au nevoie de mișcare, de exploare, de menținerea
fantasticului și poveștilor din cadrul grădiniței. Cum facem
acest lucru prin intermediul unui ecran? O metodă pe care
multe grădinițe au abordat-o este aceea de a posta, într-un
spațiu virtual, teme zilnice pentru fiecare activitate din orarul
preșcolarului. Suntem conștienți de faptul că părintele nu va
reuși să parcurgă toate activitățile dintr-o zi normală de
școală, dar important este să îi oferim alternative, sprijin și
ghidaj, dar și conectare cu educatorul prin video, înregistrări
audio sau poze. Un pas foarte important este de a da feedback
fiecărui copil, de a păstra contactul cu ce lucrează și cum poate
îmbunătăți sau, pur și simplu de a-l încuraja și felicita pentru
1
munca depusă”
Trebuie să mărturisesc că până în luna martie foloseam
calculatorul / laptopul doar pentru a- mi organiza planificări,
proiecte de lecţie, teste sau fişe de lucru pentru elevii mei sau
1 Emilia Dinică, alumnă Teach for Romania,
https://teachforromania.org/cum-lucram-cu-prescolarii/, ora: 00.02.
64