Page 63 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 63

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           energie,  dar  și  off-line  față  de rețeaua  locală  de
           calculatoare, LAN,  adică  neconectată  acolo  din  punctul  de
           vedere  al  transmiterii  de  informații.  Altfel  spus,  imprimanta
           este  la  momentul  respectiv în  linie (legată  galvanic)  față  de
           rețeaua  de  energie  electrică,  în  timp  ce  față  de  rețeaua  de
           computere  nu  este online deci  nu  este în  linie /  în  rețea
           (este off-line), adică neconectată logic și în consecință nu poate
           dialoga informațional cu ea.
                   2.  Avantajele școlii on-line
                  Elevii  implică  mai  puțin  timp  în  pregătirea  lectiilor,
           ceea ce lor le place. Fiind o experiență nouă îi atrage pe copii.
           Cadrele didactice sunt mai maleabile și se poate crea o legătură
           între profesor-copil-părinte. Pentru a „gusta” noua schimbare
           trebuie să ne adaptăm, implicăm. Prodesorii pentru a face față
           schimbărilor în continuă creștere au nevoie de o pregătire, o
           formare. Autodepășirea este importantă!
                   3.  Dezavantajele școlii on-line
                  Enumerăm o parte din dezavantaje:
                       Familiile defavorizate nu fac față schimbărilor;
                       Conexiunea  la  internet  precară  și  deținerea
                         sărăcăcioasă    de   instrumente/    aparatură
                         electronice;
                       Timp  alocat  pentru  pregătirea  lectiilor  din
                         partea profesorilor;
                       Interesul  elevilor  e  într-o  descreștere  dacă  nu
                         reușim să-l menținem;
                       Sentimentele,  emoțiile,  trăirile  din  spatele
                         camerei;
                       Interacțiune scăzută;
                       Feed-back;
                       O căutare continuă de soluții;
                       Jocurile video transformate în unelte de învățat;
                       Elevii expuși tehnologiei prea multă vreme etc.


                                        62
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68