Page 59 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 59

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           pentru a menține trează dorința participării tuturor preșcolarilor
           în mod activ la propria educație.
                  Astfel  am  căutat  alternative  la  predarea  clasică,
           modalități atractive de comunicare,
                  Am  propus  copiilor/părinților  diferite  activități  ce
           conduc în primul rând la dobândirea de cunoștințe dar mai ales
           la un aspect  ce devenise deficitar în ultima vreme și anume
           socializarea, comunicarea dintre părinți și copii, relaționarea cu
           membrii familiei.
                   Preșcolarul,  în  această  etapă  dezvoltă  forme  noi  de
           comunicare,  socializare,  deprinde  noi  abilități,  cunoștințe,
           deprinderi, forme de comportament. Sarcina noastră e de a găsi
           calea optimă, eficientă de a ne îndeplini menirea de dascăli.
                   Personal am încercat să propun copiilor activități cât
           mai  atractive,  vesele,  plăcute,  ce  implică  atât  copiii  cât  și
           părinții, pe o perioadă mai scurtă sau mai lungă, activități ce le
           dezvoltă  deprinderile,  aptitudinile,  creativitatea,  răbdarea,
           încrederea de sine...
                  Astfel  am  propus  copiilor  unele  activități  pe  care  de
           altfel le realizam și la grădiniță:
                  Plantarea unor semințe și urmărirea evoluției unor mici
                  plăntuțe;
                  Pregătirea unei salate de legume timpurii;
                  Exersarea unor jocuri;
                  Realizarea unor colaje cu diferite materiale din natură;
                  Pregătirea  unor  preparate  alături  de  mămici  și
                  despărțirea  în  silabe  a  cuvintelor  ce  denumesc
                  ingredientele;
                  Realizarea unor desene după tutoriale trimise online;
                  Sortarea jucăriilor, cărților... numărarea, gruparea lor,
                  numărarea unor obiecte din jur;
                  Realizarea unor experimente cu materiale existente în
                  fiecare casă;



                                        58
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64