Page 59 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 59
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
pentru a menține trează dorința participării tuturor preșcolarilor
în mod activ la propria educație.
Astfel am căutat alternative la predarea clasică,
modalități atractive de comunicare,
Am propus copiilor/părinților diferite activități ce
conduc în primul rând la dobândirea de cunoștințe dar mai ales
la un aspect ce devenise deficitar în ultima vreme și anume
socializarea, comunicarea dintre părinți și copii, relaționarea cu
membrii familiei.
Preșcolarul, în această etapă dezvoltă forme noi de
comunicare, socializare, deprinde noi abilități, cunoștințe,
deprinderi, forme de comportament. Sarcina noastră e de a găsi
calea optimă, eficientă de a ne îndeplini menirea de dascăli.
Personal am încercat să propun copiilor activități cât
mai atractive, vesele, plăcute, ce implică atât copiii cât și
părinții, pe o perioadă mai scurtă sau mai lungă, activități ce le
dezvoltă deprinderile, aptitudinile, creativitatea, răbdarea,
încrederea de sine...
Astfel am propus copiilor unele activități pe care de
altfel le realizam și la grădiniță:
Plantarea unor semințe și urmărirea evoluției unor mici
plăntuțe;
Pregătirea unei salate de legume timpurii;
Exersarea unor jocuri;
Realizarea unor colaje cu diferite materiale din natură;
Pregătirea unor preparate alături de mămici și
despărțirea în silabe a cuvintelor ce denumesc
ingredientele;
Realizarea unor desene după tutoriale trimise online;
Sortarea jucăriilor, cărților... numărarea, gruparea lor,
numărarea unor obiecte din jur;
Realizarea unor experimente cu materiale existente în
fiecare casă;
58