Page 57 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 57
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Ar fi multe explicațiile epistemologice care m-au
lămurit, odată în plus, că, dintotdeauna, au contat aceleași
valori: adevărul, implicarea, dorința de a crea ceva nou, de
neuitat de „a scrie pe suflet”.
Tocmai, fiindcă această comunicare online este oarbă
(precum destinul, îmi vine să zic), ar trebui să-l așezăm pe elev
în spațiul „miraculos” al „comversației neîntrerupte”,
arătându-i astfel, în chip generos, unde este valoarea,
autenticul, perenul.
Cred, după această experiență de școală altfel și cu tot
ceea ce încerc să înțeleg de la „cele mai strălucite minți” că
mesajul online are nevoie de niște „superputeri”, (de senzația
că se întâmplă cu adevărat ceva capital), care să suplinească
realitatea reală, clasică, pe viu. Dacă prezența noastră la ore se
va diminua (în accepțiunea tradițională), sau, cu cât se va
diminua această prezență, cu atât mai mult va trebui să crească
impactul discursului – prin conținut, formă și adevărul celor
spuse. Această „încercare” la care am fost supuși, cu voia sau
fără voia noastră, poate constitui un prilej de meditație dacă o
înțelegem în seensul ei real, științific și un profit pentru
experiența didactică.
Cu alte vorbe, într-un spațiu neprielnic și necunoscut,
fără tablă și unelte de scris (așa multe, așa la îndemână),
educația se întoarce la înțelesul ei primordial – ajutorul pe care
trebuie să-l oferim copilului pentru a merge mai departe, pentru
a ajunge („ex-duco” - educație), pentru a deveni. Fără alte , prea
multe, interpretări posibile.
56