Page 57 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 57

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                  Ar  fi  multe  explicațiile  epistemologice  care  m-au
           lămurit,  odată  în  plus,  că,  dintotdeauna,  au  contat  aceleași
           valori:  adevărul,  implicarea,  dorința  de  a  crea  ceva  nou,  de
           neuitat de „a scrie pe suflet”.
                  Tocmai, fiindcă această comunicare online este oarbă
           (precum destinul, îmi vine să zic), ar trebui să-l așezăm pe elev
           în    spațiul  „miraculos”  al  „comversației  neîntrerupte”,
           arătându-i  astfel,  în  chip  generos,  unde  este  valoarea,
           autenticul, perenul.
                  Cred, după această experiență de școală altfel și cu tot
           ceea ce încerc să înțeleg de la „cele mai strălucite minți” că
           mesajul online are nevoie de niște „superputeri”, (de senzația
           că se întâmplă cu adevărat ceva capital), care să suplinească
           realitatea reală, clasică, pe viu. Dacă prezența noastră la ore se
           va  diminua  (în  accepțiunea  tradițională),  sau,  cu  cât  se  va
           diminua această prezență, cu atât mai mult va trebui să crească
           impactul discursului – prin conținut, formă și adevărul celor
           spuse. Această „încercare” la care am fost supuși, cu voia sau
           fără voia noastră, poate constitui un prilej de meditație dacă o
           înțelegem  în  seensul  ei  real,  științific  și  un  profit  pentru
           experiența didactică.
                  Cu alte vorbe, într-un spațiu neprielnic și necunoscut,
           fără  tablă  și  unelte  de  scris  (așa  multe,  așa  la  îndemână),
           educația se întoarce la înțelesul ei primordial – ajutorul pe care
           trebuie să-l oferim copilului pentru a merge mai departe, pentru
           a ajunge („ex-duco” - educație), pentru a deveni. Fără alte , prea
           multe, interpretări posibile.








                                        56
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62