Page 60 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 60

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                       Realizarea  unor  desene  cu  personaje/scene  din
                      povești...
                     Propunerea  unor  activități  și  în  special  a  jocurilor  am
               realizat-o știind că jocul constituie o activitate care satisface în
               cel mai înalt grad nevoia de activitate. Angajând în întregime
               personalitatea  copilului,  jocul  reprezintă  o  sinteză  a  unor
               activităţi spontane, separate sau asociate în combinaţii realizate
               după nevoie, este tot atât de necesar dezvoltării multilaterale a
               copilului cum este şi comunicarea.
                     Jocul este un tip aparte de activitate a copilului preşcolar,
               cu un conţinut, o structură şi o motivaţie specifică, el ocupă
               locul cel mai important în viaţa copilului de vârstă preşcolară.
               În  cadrul  jocului  se  realizează  comportarea  conştientă  a
               copilului, care este o condiţie esenţială a învăţării. Jucându-se,
               copilul  dobândeşte  variate  şi  numeroase  cunoştinţe  despre
               mediul înconjurător, dezvoltându-se astfel procesele psihice de
               reflectare directă a realităţii. De asemenea, jocul constituie şi
               un  mijloc  de  formare  a  emoţiilor  şi  sentimentelor  social-
               morale.
                      Sunt  doar  câteva  exemple  de  activități  ce  au  fost
               propuse copiilor și care s-au bucurat de interesul unui număr
               mare de copii, dovadă fiind prezentarea unor fotografii/filmări
               cu realizările lor, cu rezultatele experimentelor, cu experiențele
               dobândite.
                       Sigur acest lucru nu a fost ușor datorită faptului că toate
               activitățile  propuse  depindeau  în  primul  rând  de  părinți  iar
               antrenarea copiilor în activități educative este destul de grea
               fără un mic ghid, fără unele îndrumări.
                      Dacă  partea  aplicativă  se  putea  realiza  individual,
               partea  de  comunicare,  transmiterea  cunoștințelor,  era
               condiționată de prezența unui părinte. Și aici a fost provocarea
               cea mai mare că nu toți părinții au avut posibilitatea/privilegiul
               de a sta acasă cu propriul copil. Mulți copii au fost trimiși la
               bunici,  au  stat  acasă  cu  alte  persoane,  au  avut  acces  la

                                            59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65