Page 60 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 60
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Realizarea unor desene cu personaje/scene din
povești...
Propunerea unor activități și în special a jocurilor am
realizat-o știind că jocul constituie o activitate care satisface în
cel mai înalt grad nevoia de activitate. Angajând în întregime
personalitatea copilului, jocul reprezintă o sinteză a unor
activităţi spontane, separate sau asociate în combinaţii realizate
după nevoie, este tot atât de necesar dezvoltării multilaterale a
copilului cum este şi comunicarea.
Jocul este un tip aparte de activitate a copilului preşcolar,
cu un conţinut, o structură şi o motivaţie specifică, el ocupă
locul cel mai important în viaţa copilului de vârstă preşcolară.
În cadrul jocului se realizează comportarea conştientă a
copilului, care este o condiţie esenţială a învăţării. Jucându-se,
copilul dobândeşte variate şi numeroase cunoştinţe despre
mediul înconjurător, dezvoltându-se astfel procesele psihice de
reflectare directă a realităţii. De asemenea, jocul constituie şi
un mijloc de formare a emoţiilor şi sentimentelor social-
morale.
Sunt doar câteva exemple de activități ce au fost
propuse copiilor și care s-au bucurat de interesul unui număr
mare de copii, dovadă fiind prezentarea unor fotografii/filmări
cu realizările lor, cu rezultatele experimentelor, cu experiențele
dobândite.
Sigur acest lucru nu a fost ușor datorită faptului că toate
activitățile propuse depindeau în primul rând de părinți iar
antrenarea copiilor în activități educative este destul de grea
fără un mic ghid, fără unele îndrumări.
Dacă partea aplicativă se putea realiza individual,
partea de comunicare, transmiterea cunoștințelor, era
condiționată de prezența unui părinte. Și aici a fost provocarea
cea mai mare că nu toți părinții au avut posibilitatea/privilegiul
de a sta acasă cu propriul copil. Mulți copii au fost trimiși la
bunici, au stat acasă cu alte persoane, au avut acces la
59