Page 61 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 61
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
informațiile transmise de cadrul didactic atunci când era
disponibil unul dintre părinți.
A fost greu, a fost ceva nou, un nou început cu mici
greutăți de comunicare dar cu mari realizări ale copiilor dat
fiind stilul lor de adaptare rapid, a faptului că ei sunt în continuă
căutare de noi activități, dornici de a le stimula curiozitatea,
îndemânarea, creativitatea.
Nu am fost surprinsă că au răspuns prezent la tot ceea
ce le-a fost transmis, ei sunt deosebit de receptivi la activitățile
propuse, dat fiind și faptul că în activitatea din grădiniță au fost
familiarizați cu materiale în format electronic, cu materiale
moderne, cu prezentări PPT, jocuri educative pe calculator și
dacă au știut că sugestiile au venit de la doamna educatoare cu
atât mai mult au dorit să participe în mod activ.
Un punct forte în toată această experiență a fost
proiectarea didactică asistată de calculator din ultimii ani,
utilizarea aplicațiilor interactive de pe softurile educaționale. Și
colaborarea cu edituri, platforme electronice de învățare unde
am contribuit la dezvoltarea, îmbunătățirea acestora a fost de
ajutor în aceste momente în care a fost necesar să găsim soluții
utile dar și rapide pentru o bună comunicare cu micuții noștri
preșcolari.
Sunt mândră de ,,CURIOȘII” mei, pentru că așa se
numește grupa de preșcolari: ,,GRUPA CURIOȘILOR”, le
mulțumesc pentru implicare atât lor cât și părinților.
În concluzie, se poate admite că învățarea digitalizată
dezvoltă abilități de autoeducație eficiente, prin
responsabilizarea individuală a preșcolarilor pe de o parte, dar
și prin stabilirea unui contact direct între preșcolar și părinte în
acțiunea instructiv-educativă. De asemenea, prin învățarea
online, preșcolarul este părtaș la propriile descoperiri și
implicat direct, individual în descoperirea și dezvăluirea
fenomenelor educaționale, stabilite prin obiective specifice, de
fiecare cadru didactic, prin tact și îndemânare pedagogică.
60