Page 66 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 66

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               pentru  a  mi  realiza  proiectele,  referatele  sau  lucrările  de
               specialitate pe care le am fie la master, fie la conversie.
                      Termenul de „ȋnvățare online” mi se părea străin și de a
               desfășura  ore  pe  o  platformă  educațională  mi  se  părea  un
               frumos vis  ȋndepărtat.    În calitate de profesoară  de limba şi
               literatura română am utilizat softuri educaţionale,  provocarea
               reală  a  pătruns  în  luna  martie,  când  am  fost  nevoiţi  să  ne
               adaptăm  lecţiile  utilizând  platforme.  Cele  mai  utilizate
               platforme sunt Teams, Google Classroom și Zoom.
                      Ȋnvățămȃntul  online  presupune  multă  atenţie,  efort  şi
               implicare  în  căutarea  resurselor  pe  care  le  vom  transmite
               copiilor noştri.
                      Școala  romȃnească  nu  a  fost  pregătită  pentru  un  așa
               „experiment”, nici copiii, nici profesorii, nici părinții, dar toți
               am  ȋncercat  să  facem  ceva,  să  ținem  legătura  unii  cu  alții,
               adaptȃndu-ne din mers, pentru că TIMPUL nu ne așteaptă.
                      Cu siguranță această pandemie ne va schimba radical
               pe noi ca oameni, ne vom schimba comportamentul față de cei
               din jur, atitudinea, obiceurilor, vom deveni mai reci, mult mai
               reci, bănuitori, cuprinși de teama de a nu ne infecta.
                      Ȋn tot acest timp, am ajuns la concluzia că e mai rău ca
               ȋnainte, că viața de care mă tot plȃngeam, acea cursă nebună e
               mai rea ca cea de acum. Măcar atunci alergam liber, dar acum
               această „alergătură” s-a transformat ȋntr-o cursă efectuată pe
               loc. Ziua decurge ȋntr-un ritm fenomenal, lecții on line, Zoom,
               verificarea  temelor,  pregătirea  lecțiilor  cu  propriul  copil,
               rapoarte,  tabele,  analize,  consilii    profesionale  on  line,  știri
               peste știri.
               Diferența dintre predarea tradițională și cea online:
               Puncte tari:
               - informaţia poate fi accesată   în timp util şi rapid;
               - posibilitatea ca elevulul să-și creeze propriul ritm de lucru ,
               de a prelua informaţia în ritm propriu;
               - accesibilitatea la diferite platforme interactive;

                                            65
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71