Page 66 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 66
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
pentru a mi realiza proiectele, referatele sau lucrările de
specialitate pe care le am fie la master, fie la conversie.
Termenul de „ȋnvățare online” mi se părea străin și de a
desfășura ore pe o platformă educațională mi se părea un
frumos vis ȋndepărtat. În calitate de profesoară de limba şi
literatura română am utilizat softuri educaţionale, provocarea
reală a pătruns în luna martie, când am fost nevoiţi să ne
adaptăm lecţiile utilizând platforme. Cele mai utilizate
platforme sunt Teams, Google Classroom și Zoom.
Ȋnvățămȃntul online presupune multă atenţie, efort şi
implicare în căutarea resurselor pe care le vom transmite
copiilor noştri.
Școala romȃnească nu a fost pregătită pentru un așa
„experiment”, nici copiii, nici profesorii, nici părinții, dar toți
am ȋncercat să facem ceva, să ținem legătura unii cu alții,
adaptȃndu-ne din mers, pentru că TIMPUL nu ne așteaptă.
Cu siguranță această pandemie ne va schimba radical
pe noi ca oameni, ne vom schimba comportamentul față de cei
din jur, atitudinea, obiceurilor, vom deveni mai reci, mult mai
reci, bănuitori, cuprinși de teama de a nu ne infecta.
Ȋn tot acest timp, am ajuns la concluzia că e mai rău ca
ȋnainte, că viața de care mă tot plȃngeam, acea cursă nebună e
mai rea ca cea de acum. Măcar atunci alergam liber, dar acum
această „alergătură” s-a transformat ȋntr-o cursă efectuată pe
loc. Ziua decurge ȋntr-un ritm fenomenal, lecții on line, Zoom,
verificarea temelor, pregătirea lecțiilor cu propriul copil,
rapoarte, tabele, analize, consilii profesionale on line, știri
peste știri.
Diferența dintre predarea tradițională și cea online:
Puncte tari:
- informaţia poate fi accesată în timp util şi rapid;
- posibilitatea ca elevulul să-și creeze propriul ritm de lucru ,
de a prelua informaţia în ritm propriu;
- accesibilitatea la diferite platforme interactive;
65