Page 52 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 52
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Comunicarea – o realitate cu mai multe înțelesuri
Prof. Milea Sorina
C.N. „Al. I. Cuza”, Focșani
Educația a însemnat, de-a lungul vremii, o continuă
încercare. Învățător și învățat deopotrivă, într-o comunicare cu
un sens și cu un țel formator, fac obiectul provocărilor realității.
De cele mai multe ori, din păcate sau, poate, dimpotrivă,
realitățile care dau peste noi sunt inedite, la limită, greu de
acceptat în datele pe care le avem până în acest moment.
Demersul teoretic pe care îl încerc pleacă de la o situație
concretă, o experiență de „bună practică” sau, mai degrabă, de
pragmatică a textului literar. Cu toate că subiectul se înscrie
într-o dezbatere cu titlu de maximă actualitate („Școala online,
o provocare pentru cadrele didactice”), privirea pe care o arunc
este din perspectiva actului didactic în sine, a comunicării
inedite pe care tocmai am experimentat-o, a relației emoționale
dintre educator și discipol în absența cadrului (contextului
comunicării) clasic cu care eram obișnuiți.
Mai pe scurt, povestea care servește drept „intrigă” a
„narațiunii” mele este una ante-pandemic, dar cu maxim efect,
după cum veți vedea, în perioada ulterioară, de urgență a unei
învățări ad-hoc.
Eram la una dintre orele de Lb. Română de la clasa a
VI-a și, dacă nu mă înșel, era una de gramatică. Cu toate că
încerc, pe cât posibil, să nu mai separ, în mod rigid, literatura
de partea de limbă și să le descopăr, mai profitabil, una prin
alta, sunt momente care impun adăstare pe o anume dificultate
de gramatică. Și atunci...tocmai la o astfel de oră eram. Cu atât
51