Page 52 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 52

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                    Comunicarea – o realitate cu mai multe înțelesuri


                                                         Prof. Milea Sorina
                                                C.N. „Al. I. Cuza”, Focșani


                      Educația  a  însemnat,  de-a  lungul  vremii,  o  continuă
               încercare. Învățător și învățat deopotrivă, într-o comunicare cu
               un sens și cu un țel formator, fac obiectul provocărilor realității.
               De  cele  mai  multe  ori,  din  păcate  sau,  poate,  dimpotrivă,
               realitățile  care  dau  peste  noi  sunt  inedite,  la  limită,  greu  de
               acceptat în datele pe care le avem până în acest moment.
                      Demersul teoretic pe care îl încerc pleacă de la o situație
               concretă, o experiență de „bună practică” sau, mai degrabă, de
               pragmatică a textului literar. Cu toate că subiectul se înscrie
               într-o dezbatere cu titlu de maximă actualitate („Școala online,
               o provocare pentru cadrele didactice”), privirea pe care o arunc
               este  din  perspectiva  actului  didactic  în  sine,  a  comunicării
               inedite pe care tocmai am experimentat-o, a relației emoționale
               dintre  educator  și  discipol  în  absența  cadrului  (contextului
               comunicării) clasic cu care eram obișnuiți.
                      Mai pe scurt, povestea care servește drept „intrigă” a
               „narațiunii” mele este una ante-pandemic, dar cu maxim efect,
               după cum veți vedea, în perioada ulterioară, de urgență a unei
               învățări ad-hoc.
                      Eram la una dintre orele de Lb. Română de la clasa a
               VI-a și, dacă nu mă înșel, era una de gramatică. Cu toate că
               încerc, pe cât posibil, să nu mai separ, în mod rigid, literatura
               de partea de limbă și să le descopăr, mai profitabil, una prin
               alta, sunt momente care impun adăstare pe o anume dificultate
               de gramatică. Și atunci...tocmai la o astfel de oră eram. Cu atât

                                            51
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57