Page 47 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 47
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Modalități de utilizare a eLearning-ului
în procesul didactic
Prof. Dumitrache Ionica
Grădinița cu Program Prelungit Nr.17 Focșani, Vrancea
Începând cu 11 martie 2020, ca urmare a deciziei Ministerului
Educației și Cercetării de a suspenda cursurile față-în-față, sistemul
de învățământ se reorientează către practici noi de comunicare și de
cooperare prin care să asigure continuitatea învățării și funcționarea
organizațională. Măsurile instituite prin starea de urgență ne relevă
maniere diferite, câteodată inedite, de a fi și a acționa. Adulți și copii
- deopotrivă - sunt în situația de a descoperi noi moduri de conectare
socială și de continuare a activităților profesionale, sociale,
culturale, ludice și de petrecere a timpului liber; În acest sens,
utilizarea noilor tehnologii a luat o amploare de neimaginat în urmă
cu câteva luni.
Dobândirea competenţelor digitale este o obligativitate
indispensabilă a educaţiei oferită de şcoală pentru a se asigura
dezvoltarea personală a tinerilor actualelor generații şi progresul lor
profesional în scopul integrării cu succes în societatea de mâine.
Indiferent de contextul în care se realizează învăţarea, prioritatea
instruirii trebuie să fie formarea şi nu informarea, conţinuturile
parcurse de elevi trebuie să fie utile soluționării problemelor de
viaţă, rezultatul învățării trebuie să fie dobândirea competenţelor, iar
profesorul trebuie să fie coordonator al procesului cognitiv şi
partener permanet deschis spre dialog un stimulativ şi colaborativ.
Utilizarea calculatorului in procesul de învăţământ devine o
necesitate in condiţiile dezvoltării accelerate a tehnologiei
informaţiei. Pentru noile generaţii de elevi, deja obişnuiţi cu
46