Page 47 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 47

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                    Modalități de utilizare a eLearning-ului
                               în procesul didactic


                                               Prof. Dumitrache Ionica
                Grădinița cu Program Prelungit Nr.17 Focșani, Vrancea


          Începând cu 11 martie 2020, ca urmare a deciziei Ministerului
      Educației și Cercetării de a suspenda cursurile față-în-față, sistemul
      de învățământ se reorientează către practici noi de comunicare și de
      cooperare prin care să asigure continuitatea învățării și funcționarea
      organizațională. Măsurile instituite prin starea de urgență ne relevă
      maniere diferite, câteodată inedite, de a fi și a acționa. Adulți și copii
      - deopotrivă - sunt în situația de a descoperi noi moduri de conectare
      socială  și  de  continuare  a  activităților  profesionale,  sociale,
      culturale,  ludice  și  de  petrecere  a  timpului  liber;  În  acest  sens,
      utilizarea noilor tehnologii a luat o amploare de neimaginat în urmă
      cu câteva luni.
          Dobândirea  competenţelor  digitale  este  o  obligativitate
      indispensabilă  a  educaţiei  oferită  de  şcoală  pentru  a  se  asigura
      dezvoltarea personală a tinerilor actualelor generații şi progresul lor
      profesional în  scopul  integrării  cu succes  în  societatea de mâine.
      Indiferent de contextul în care se realizează învăţarea, prioritatea
      instruirii  trebuie  să  fie  formarea  şi  nu  informarea,  conţinuturile
      parcurse  de  elevi  trebuie  să  fie  utile  soluționării  problemelor  de
      viaţă, rezultatul învățării trebuie să fie dobândirea competenţelor, iar
      profesorul  trebuie  să  fie  coordonator  al  procesului  cognitiv  şi
      partener permanet deschis spre dialog un stimulativ şi colaborativ.
          Utilizarea  calculatorului  in  procesul  de  învăţământ  devine  o
      necesitate  in  condiţiile  dezvoltării  accelerate  a  tehnologiei
      informaţiei.  Pentru  noile  generaţii  de  elevi,  deja  obişnuiţi  cu

                                        46
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52