Page 48 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 48

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

          avalanşa  de  informaţii  multimedia,  conceptul  de  asistare  a
          procesului de învăţământ cu calculatorul este o cerinţa intrinsecă.
          Calculatorul este perceput pe rând, ca o jucărie, o unealtă, o resursă
          de  informaţii.  A  intrat  deja  în  obişnuinţa  zilnică  utilizarea
          calculatorului, pentru comunicare, informare, instruire. Numită de
          unii  ca  “inovaţia  tehnologică  cea  mai  importantă  a  pedagogiei
          moderne”,  instruirea  asistată  de  calculator  (IAC)  contribuie  la
          eficiența  instruirii,  este  un  rezultat  al  introducerii  treptate  a
          informatizării în învăţământ.
               Globalizarea  şi  informatizarea,  caracteristicile  dominante  ale
          societăţii contemporane au generat constant în ultimul deceniu, noi
          paradigme  educaţionale  şi  provocări  care  încarcă  agenda
          problematicii domeniului educației actuale şi implicit solicită şcolii
          şi  educatorilor,  de  la  toate  ciclurile  de  învăţământ,  deschidere  şi
          adaptabilitate.
               Dezvoltarea într-un ritm exponenţial a noilor TIC continuă să
          ofere  cu  generozitate  educaţiei  instrumente  didactice  moderne
          compatibile  cu  aşteptările  actualelor  generaţii,  pentru  că  solicită
          creativitatea,  comunicarea  şi  schimbul  de  idei,  autonomie  în
          stabilirea programului de învăţare, încurajează învăţarea activă şi
          colaborativă  în  procesul  de  predareînvăţare.  Extinderea
          experimentării  şi  utilizarea  lor  în  cât  mai  multe  instituţii  ale
          sistemului  nostru  este  benefică  şi  salutară  pentru  educaţia
          românească, dar totodată, impune organizarea evenimentelor prin
          care să fie diseminate şi făcute cunoscute rezultatele de succes, în
          cercuri cât mai largi de practicieni.
               Utilizarea  calculatoarelor  trebuie  să-l  conducă  pe  om  la
          accentuarea calităţilor sale unice, la implicarea şi cointeresarea lui
          socială  prin  cunoaşterea  nemijlocită  a  realităţii  socioeconomice,
          care să-l facă mai ataşat de societate, mai uman. Educaţia trebuie
          regândită  în  raport  cu  evoluţia  tehnologiilor  pe  de  o  parte,  şi  în
          funcţie de cerinţele societăţii, pe de alta.
               Integrarea  învăţării  asistate  de  calculator  în  sistemul
          disciplinelor pedagogice, fără ca aceasta să se afle în vreun raport de

                                            47
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53