Page 45 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 45
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
esenţializată a instruirii standard. Sigur că, din cauza urgenței
temporale, demersurile rapide care sunt necesare în contextul
ERT pot diminua calitatea cursurilor oferite.
Beneficiile organizării eficiente pentru activitățile on-
line presupun:
✓ predictibilitatea activităților, elevii și părinții știu din
timp cum se vor desfășura lecțiile și se pot pregăti adecvat;
astfel, învățarea la distanță poate fi o activitate confortabilă,
lipsită de stres;
✓ un bun management al timpului – atât pentru elev,
cât și pentru cadru didactic sau părinte;
✓ evidența activităților – astfel, e ușor pentru elev să
știe programul orelor, să-și organizeze propriul program, să
urmărească progresul, iar pentru profesor să raporteze
activitatea la finalul semestrului.
Învățarea la distanță rămâne, din perspectivă
pedagogică, o formă alternativă la învățarea tradițională, de
implementat în situații de urgență, formă care cuprinde în
nucleul său învățarea on-line, alături de alte forme
complementare de instruire. Designul universal pentru învățare
ar trebui să se axeze pe proiectarea de medii de învățare
flexibile, incluzive și centrate pe elev, pentru a permite accesul
la materiale, activităţi şi sarcini de lucru pentru toţi elevii /
studenţii în această perioadă grea pe care o traversăm cu toții,
elevi, părinți, profesori, întreaga societate.
Bibliografie și resurse online:
1. https://tribunainvatamantului.ro/2020/04/13/invatare-on-
line-sau-invatare-la-distanta/
2. Yuval Noah Harari, 21 de lecţii pentru secolul XXI, Ed.
Polirom, Iaşi, 2018
3. Gwang-Chol Chang, Satoko Yano, How are countries
addressing the Covid-19 challenges in education? A
44