Page 45 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 45

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           esenţializată a instruirii standard. Sigur că, din cauza urgenței
           temporale, demersurile rapide care sunt necesare în contextul
           ERT pot diminua calitatea cursurilor oferite.
                  Beneficiile organizării eficiente pentru activitățile on-
           line presupun:
                   ✓ predictibilitatea activităților, elevii și părinții știu din
           timp cum se vor desfășura lecțiile și se pot pregăti adecvat;
           astfel, învățarea la distanță poate fi o activitate confortabilă,
           lipsită de stres;
                   ✓ un bun management al timpului – atât pentru elev,
           cât și pentru cadru didactic sau părinte;
                   ✓ evidența activităților – astfel, e ușor pentru elev să
           știe  programul  orelor,  să-și  organizeze  propriul  program,  să
           urmărească  progresul,  iar  pentru  profesor  să  raporteze
           activitatea la finalul semestrului.
                  Învățarea  la  distanță  rămâne,  din  perspectivă
           pedagogică,  o  formă  alternativă  la  învățarea  tradițională,  de
           implementat  în  situații  de  urgență,  formă  care  cuprinde  în
           nucleul  său  învățarea  on-line,  alături  de  alte  forme
           complementare de instruire. Designul universal pentru învățare
           ar  trebui  să  se  axeze  pe  proiectarea  de  medii  de  învățare
           flexibile, incluzive și centrate pe elev, pentru a permite accesul
           la  materiale,  activităţi  şi  sarcini  de  lucru  pentru  toţi  elevii  /
           studenţii în această perioadă grea pe care o traversăm cu toții,
           elevi, părinți, profesori, întreaga societate.

           Bibliografie și resurse online:
           1.  https://tribunainvatamantului.ro/2020/04/13/invatare-on-
               line-sau-invatare-la-distanta/
           2.  Yuval Noah Harari, 21 de lecţii pentru secolul XXI, Ed.
               Polirom, Iaşi, 2018
           3.  Gwang-Chol Chang, Satoko Yano, How are countries
               addressing the Covid-19 challenges in education? A


                                        44
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50