Page 41 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 41

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                      Interactivitate prin învǎţarea online


                                       Prof. înv. primar Dediu Camelia
                                       Şcoala Gimnazialǎ Nr.28, Galaţi


                                                În perioade de criză, se
                                         produc  schimbări  foarte  mari
                                         într-un  timp  foarte  scurt,
                                         determinând     transformarea
                                         radicală  a  societății  și  a  vieții
                                         oamenilor, prin salturi uriașe.În
                                         acest sens, în perioada actualǎ
                                         datoratǎ  pandemiei  provocatǎ
           de  Covid-19,  sistemele  educaționale  din  lume  s-au  adaptat
           forțat  la  noul  context  de  învățare  prin  utilizarea  mijloacelor
           educaționale digitale și de comunicare, modalitate unică de a
           continua  procesul  de  învățare  pentru  aproape  80%  din
           populația elevilor şi studenţilor de pe globul pământesc.
                  Învățarea învățarea la distanță și on-line sunt concepte
           pedagogice  sinonimice  aparent,  practic  descriu  modalități
           comune parțial de derulare a activităților cu elevii și studenții,
           aflați în școala de acasă. Învățarea on-line poate fi definită ca o
           formă  alternativă  de  învățământ  în  cadrul  căreia  se  asigură
           continuarea procesului educațional în condiții normale sau de
           autoizolare,  de  intemperii  etc.,  prin  intermediul  diverselor
           instrumente informatice de comunicare la distanță.
                  Numeroase studii, teorii, modele, standarde și criterii de
           evaluare se axează pe cel puțin trei zone pedagogice: învățarea
           on-line de calitate, predarea on-line și proiectarea instruirii on-
           line. Ceea ce știm din aceste studii este că învățarea on-line

                                        40
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46