Page 41 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 41
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Interactivitate prin învǎţarea online
Prof. înv. primar Dediu Camelia
Şcoala Gimnazialǎ Nr.28, Galaţi
În perioade de criză, se
produc schimbări foarte mari
într-un timp foarte scurt,
determinând transformarea
radicală a societății și a vieții
oamenilor, prin salturi uriașe.În
acest sens, în perioada actualǎ
datoratǎ pandemiei provocatǎ
de Covid-19, sistemele educaționale din lume s-au adaptat
forțat la noul context de învățare prin utilizarea mijloacelor
educaționale digitale și de comunicare, modalitate unică de a
continua procesul de învățare pentru aproape 80% din
populația elevilor şi studenţilor de pe globul pământesc.
Învățarea învățarea la distanță și on-line sunt concepte
pedagogice sinonimice aparent, practic descriu modalități
comune parțial de derulare a activităților cu elevii și studenții,
aflați în școala de acasă. Învățarea on-line poate fi definită ca o
formă alternativă de învățământ în cadrul căreia se asigură
continuarea procesului educațional în condiții normale sau de
autoizolare, de intemperii etc., prin intermediul diverselor
instrumente informatice de comunicare la distanță.
Numeroase studii, teorii, modele, standarde și criterii de
evaluare se axează pe cel puțin trei zone pedagogice: învățarea
on-line de calitate, predarea on-line și proiectarea instruirii on-
line. Ceea ce știm din aceste studii este că învățarea on-line
40