Page 39 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 39
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
elaborate de cadrul didactic într-o manieră atractivă, asimilarea
de cunoștințe, deprinderi și abilități se realizează într-un ritm
mult mai rapid.
Acumularea de informații referitoare la figurile
geometrice s-a realizat spontan, cu rapiditate, prin intermediul
jocurilor, aplicațiilor digitale și provocărilor zilnice oferite de
mine.
Materialele didactice realizate digital au jucat un rol primordial
în procesul de predare-învățare-evaluare. Colaborarea elevi-
părinți a fost benefică prin faptul că au fost îndeplinite
provocările zilnice.
Matematica este disciplina care, prin însăși existența ei,
are menirea de a forma o gândire investigatoare. Este știința cea
mai operativă, care are cele mai multe și mai complexe legături
de viața. De aceea, se impune o permanentă preocupare în
perfecționarea continuă a metodelor și mijloacelor de
învățământ pentru a realiza o educație matematică, cu
implicații serioase în dezvoltarea elevului și formarea lui ca om
util societății din care face parte. Așa cum spunea
academicianul Gh. Mihoc în cartea sa, "Matematica în ciclul
primar", "Nu trebuie să educăm copiii pentru ceea ce suntem
noi azi, ci pentru ceea ce vor fi ei mâine".
Bibliografie:
Dobrițoiu Maria, Metodica predării matematicii, Editura
Universitas, Petroșani, 2015.
Purcaru Monica Ana Paraschiva, Metodica activităților
matematice și a aritmeticii pentru institutori/ profesori pentru
învățământul primar și preșcolar, Editura Universității
Transilvania, Brașov, 2008.
38