Page 39 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 39

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           elaborate de cadrul didactic într-o manieră atractivă, asimilarea
           de cunoștințe, deprinderi și abilități se realizează într-un ritm
           mult mai rapid.
                  Acumularea  de  informații  referitoare  la  figurile
           geometrice s-a realizat spontan, cu rapiditate, prin intermediul
           jocurilor, aplicațiilor digitale și provocărilor zilnice oferite de
           mine.
           Materialele didactice realizate digital au jucat un rol primordial
           în  procesul  de  predare-învățare-evaluare.  Colaborarea  elevi-
           părinți  a  fost  benefică  prin  faptul  că  au  fost  îndeplinite
           provocările zilnice.
                  Matematica este disciplina care, prin însăși existența ei,
           are menirea de a forma o gândire investigatoare. Este știința cea
           mai operativă, care are cele mai multe și mai complexe legături
           de  viața.  De  aceea,  se  impune  o  permanentă  preocupare  în
           perfecționarea  continuă  a  metodelor  și  mijloacelor  de
           învățământ  pentru  a  realiza  o  educație  matematică,  cu
           implicații serioase în dezvoltarea elevului și formarea lui ca om
           util  societății  din  care  face  parte.  Așa  cum  spunea
           academicianul Gh. Mihoc în cartea sa, "Matematica în ciclul
           primar", "Nu trebuie să educăm copiii pentru ceea ce suntem
           noi azi, ci pentru ceea ce vor fi ei mâine".

           Bibliografie:
           Dobrițoiu Maria, Metodica predării matematicii, Editura
           Universitas, Petroșani, 2015.
           Purcaru Monica Ana Paraschiva, Metodica activităților
           matematice și a aritmeticii pentru institutori/ profesori pentru
           învățământul primar și preșcolar, Editura Universității
           Transilvania, Brașov, 2008.





                                        38
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44