Page 35 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 35

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           fi mai puţin eficiente. Este mai bine să îi spună: ,,Îmi place că
           ţi-ai pus toate jucăriile la loc!” în loc de ,,Îmi place că o dată ai
           reuşit şi tu să-ţi aranjezi jucăriile fără să-ţi spun!”.
                     Comportamentul bun trebuie răsplătit, dar este necesar
           ca părinţii să înţeleagă că există o diferenţă între răsplată şi
           alintare.  Răsplata  este  ceva  ce  copilul  primeşte  după  ce  s-a
           comportat  bine,  în  timp  ce  alintarea  este  ceva  ce  i  se  oferă
           înainte pentru a-l motiva să facă ceva. Părintele trebuie să fie
           un bun model de urmat. Cel mai important este să dezvolte un
           mediu sigur pentru copil în care acesta să se simtă în iubit şi
           protejat,  înţeles  şi  sprijinit  la  nevoie.  Cu  toate  acestea,
           comportamentele inadecvate ale copilului sunt frecvente acum.
                      Copiii  nu  se  comportă  întotdeauna  după  aşteptări  din
           cauza unor motive variate: nu ştiu cum să o facă, vor să atragă
           atenţia asupra lor, se plictisesc şi atunci, pe fondul izolării şi al
           incertitudinilor, pot să apară o serie de factori de risc cu referire
           la  modul  în  care  părinţii  iau  atitudine  faţă  de  manifestările
           emoţionale ale copilului. Părinţii care obişnuiesc să reacţioneze
           la emoţiile negative ale copilului prin furie sau nemulţumire,
           prin  minimalizarea  sau  descurajarea  comportamentului  vor
           amplifica reacţiile negative ale copilului.
           Se  ştie  că  părinţii  joacă  rolul  de  facilitatori  ai  contextelor
           emoţionale  şi  a  experienţelor  sociale,  astfel,  este  necesar  ca
           părinţii să utilizeze situaţii de ghidaj şi antrenament social legat
           de  comportamentele  emoţionale  şi  sociale.  Aşa  se  dezvoltă
           abilităţile de cooperare, de negociere şi empatia la copii.
                      În relaţia cu copilul, conştientizăm faptul că universul
           psihic  este  marcat  de  emoţie  pentru  fiecare  dintre  noi,  că
           plăcerea  lucrului  bine-făcut  asigură  trăirea  satisfacţiei  şi  că
           întreaga noastră existenţă se derulează pe un fond emoţional.
           Un  context  emoţional  optim  (conceput  pentru  a  stimula)
           favorizează  stabilirea  unui  climat  propice  copilului,  care  îi
           oferă încredere şi stabilitate, îi asigură o stare de bine.


                                        34
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40