Page 31 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 31
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Starea de bine a preșcolarului
în contextul actual al izolării
Prof. Năstac Elena
Școala Gimnazială „Mihail Armencea”, Adjud
Pe fundalul pandemiei de coronavirus, care a împins
multe țări să închidă școlile pe o perioadăde mai multe luni,
noi, profesorii am fost provocați să ne adaptam rapid și să
transmitem un mesaj important elevilor: învățarea continuă
dincolo de școală cu instrumente online accesibile pentru toți și
multă determinare, putem face progrese împreună.
Contextul actual a adus schimbări pe toate planurile în
viaţa noastră, cu precădere în viaţa celor mici, a căror
posibilitate de înţelegere este limitată. În acest sens, părintele
se află în faţa unor noi provocări, iar cadrul didactic, prin
intermediul diferitelor căi de comunicare, continuă să îi fie
partener în educarea preşcolarului. Articolul prezintă realităţi
frecvent întâlnite şi oferă câteva sugestii de abordare a
preşcolarului şi de acţiune cu acesta. Educaţia preşcolarului
continuă acasă în această perioadă. Cu toate schimbările
survenite în viaţa fiecăruia, adult sau copil, familiile au fost
supuse unor noi provocări. Atitudinea şi reacţia fiecăruia este
diferită în perioada de stres. De multe ori le pretindem copiilor
anumite comportamente, cu toate că şi adultului îi este dificil
să reacţioneze conform normelor în aceste situaţii; cu atât mai
mult, copilul nu este pregătit emoţional şi nici biologic să facă
faţă stresului.
Ştim că fiecare copil are la baza comportamentului
modelul părintelui, reacţiile adultului, pe care le preia prin
30