Page 31 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 31

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                         Starea de bine a preșcolarului
                          în contextul actual al izolării


                                                    Prof. Năstac Elena
                         Școala Gimnazială „Mihail Armencea”, Adjud


                      Pe  fundalul  pandemiei  de  coronavirus,  care  a  împins
           multe țări să închidă școlile pe o perioadăde mai multe luni,
           noi,  profesorii  am  fost  provocați  să  ne  adaptam  rapid  și  să
           transmitem  un  mesaj  important  elevilor:  învățarea  continuă
           dincolo de școală cu instrumente online accesibile pentru toți și
           multă determinare, putem face progrese împreună.
                     Contextul actual a adus schimbări pe toate planurile în
           viaţa  noastră,  cu  precădere  în  viaţa  celor  mici,  a  căror
           posibilitate de înţelegere este limitată. În acest sens, părintele
           se  află  în  faţa  unor  noi  provocări,  iar  cadrul  didactic,  prin
           intermediul  diferitelor  căi  de  comunicare,  continuă  să  îi  fie
           partener în educarea preşcolarului. Articolul prezintă realităţi
           frecvent  întâlnite  şi  oferă  câteva  sugestii  de  abordare  a
           preşcolarului  şi  de  acţiune  cu  acesta. Educaţia  preşcolarului
           continuă  acasă  în  această  perioadă.  Cu  toate  schimbările
           survenite în viaţa fiecăruia, adult sau copil, familiile au fost
           supuse unor noi provocări. Atitudinea şi reacţia fiecăruia este
           diferită în perioada de stres. De multe ori le pretindem copiilor
           anumite comportamente, cu toate că şi adultului îi este dificil
           să reacţioneze conform normelor în aceste situaţii; cu atât mai
           mult, copilul nu este pregătit emoţional şi nici biologic să facă
           faţă stresului.
                     Ştim  că  fiecare  copil  are  la  baza  comportamentului
           modelul  părintelui,  reacţiile  adultului,  pe  care  le  preia  prin

                                        30
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36