Page 27 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 27

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           văzută ca mijloc de deschidere, adâncire şi lărgire a aspaţiilor
           de dialog. Nu trebuie să uităm că învăţarea nu presupune doar
           acumulare de cunoştinţe, ci creştere, îmbogăţire, evoluţie. Până
           la  urmă,  nu  e  nimic  nou  sub  soare,  deci  nici  tehnologiile
           moderne nu sunt ceva ieşit din comun. Papirus şi hârtie, cretă
           şi carte tipărită, retroproiectoare, jucării şi emisiuni educative,
           toate au fost văzute ca inovaţii la început. PC-ul, Internetul, cd-
           ul şi mai noile tehnologii complementare mobile sau wireless
           nu sunt decât cele mai noi dovezi ale creativităţii umane pe care
           le  putem  vedea  în  jurul  nostru.  Ca  şi  celelate  inovaţii
           menţionate, acestea pot fi asimilate în practica pedagogică fără
           să afecteze fundamentele învăţării.
                   Câteva  reguli  pentru  integrarea  cu  succes  a  TIC  în
           activitatea didactică:
           1. Fii sigur că deţii controlul asupra materialului, atât din punct
           de vedere al conţinututlui, cât şi al formei, chiar dacă te sprijină
           un specialist în TIC.
           2. Fă-ţi un plan pe hârtie, separat de materialul aflat pe suport
           digital.
           3. Scopul şi forma prezentării să-ţi fie foarte clare
           4. Nu fii sedus de stilul atractiv tehnologiei moderne, fie ea
           video  sau  audio,  şi  nu  face  din  aceasta  un  scop  în  sine.
           Concentrează-te  asupra  mesajului/a  ideii  principale  şi  a
           limbajului adecvate varstei/gradului de înţelegere al elevului.
           5. Un bun prezentator nu are nevoie de o prezentare complicată
           tehnic.  E  mai  important  să  fie  atractivă  prin  idee,  mod  de
           structurare şi grad de interactivitate. De exemplu, o prezentare
           trebuie să-l facă pe elev să gândească, nu trebuie să fie doar o
           înşiruire rapidă şi ameţitoare de slide-uri.
           6.  Mai  presus  de  orice,  concentrarea  trebuie  să  fie  asupra
           elevului şi a nevoilor lui de învăţare. Cel mai mare pericol în
           orice proiect de predare-învăţare care include şi TIC e să fie
           centrat  mai  mult  pe  tehnologie/creativitate,  nu  pe  elevul-
           receptor şi pe nevoile lui de învăţare.

                                        26
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32