Page 27 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 27
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
văzută ca mijloc de deschidere, adâncire şi lărgire a aspaţiilor
de dialog. Nu trebuie să uităm că învăţarea nu presupune doar
acumulare de cunoştinţe, ci creştere, îmbogăţire, evoluţie. Până
la urmă, nu e nimic nou sub soare, deci nici tehnologiile
moderne nu sunt ceva ieşit din comun. Papirus şi hârtie, cretă
şi carte tipărită, retroproiectoare, jucării şi emisiuni educative,
toate au fost văzute ca inovaţii la început. PC-ul, Internetul, cd-
ul şi mai noile tehnologii complementare mobile sau wireless
nu sunt decât cele mai noi dovezi ale creativităţii umane pe care
le putem vedea în jurul nostru. Ca şi celelate inovaţii
menţionate, acestea pot fi asimilate în practica pedagogică fără
să afecteze fundamentele învăţării.
Câteva reguli pentru integrarea cu succes a TIC în
activitatea didactică:
1. Fii sigur că deţii controlul asupra materialului, atât din punct
de vedere al conţinututlui, cât şi al formei, chiar dacă te sprijină
un specialist în TIC.
2. Fă-ţi un plan pe hârtie, separat de materialul aflat pe suport
digital.
3. Scopul şi forma prezentării să-ţi fie foarte clare
4. Nu fii sedus de stilul atractiv tehnologiei moderne, fie ea
video sau audio, şi nu face din aceasta un scop în sine.
Concentrează-te asupra mesajului/a ideii principale şi a
limbajului adecvate varstei/gradului de înţelegere al elevului.
5. Un bun prezentator nu are nevoie de o prezentare complicată
tehnic. E mai important să fie atractivă prin idee, mod de
structurare şi grad de interactivitate. De exemplu, o prezentare
trebuie să-l facă pe elev să gândească, nu trebuie să fie doar o
înşiruire rapidă şi ameţitoare de slide-uri.
6. Mai presus de orice, concentrarea trebuie să fie asupra
elevului şi a nevoilor lui de învăţare. Cel mai mare pericol în
orice proiect de predare-învăţare care include şi TIC e să fie
centrat mai mult pe tehnologie/creativitate, nu pe elevul-
receptor şi pe nevoile lui de învăţare.
26