Page 25 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 25
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online, o provocare pentru dascăli și elevi
Prof. Luminița Angelescu
Școala Gimnazială Mircea cel Bătrân Pitesti, Argeș
Folosirea tehnologiilor moderne în şcoală face parte din
evoluţia naturală a învăţării şi sugerează o soluţie firească la
provocările moderne adresate învăţării şi a nevoilor elevilor.
Nu este un proces uşor, dar dificultăţile pot fi depăşite având în
vedere potenţialul acestui tip de cunoaştere.
Elevii din ziua de astăzi sunt diferiţi de generaţia
părinţilor şi a bunicilor lor. Majoritatea acestora, mai ales în
mediul urban, au deja ca rutină folosirea internetului şi a email-
ului, a sms-urilor sau a reţelelor de socializare de tip Yahoo sau
Facebook. Acest mod de comunicare se face simţit şi în modul
lor de a învăţa. Chiar dacă profesorul foloseşte sau nu la clasă
tehnologia informaţiei şi a comunicării (TIC), elevii menţionaţi
vor folosi cu siguranţă acasă mijloacele moderne de informare
ca sprijin pentru teme.
Comunicarea scurta sau abreviata de tip chat sau sms
se face simţită deja se la nivelul standardelor gramaticale şi al
ortografiei şi este clar că folosirea TIC acasa deja crează
inegalităţi între elevi. Că vrem sau nu, când se schimbă
contextul de viaţă, se schimbă şi felul în care elevul învaţă.
Profesorul trebuie să se simtă liber să răspundă critic,
dar în acelaşi timp creativ noilor tehnologii şi sub nici o formă
nu poate să ignore acest aspect dacă vrea să comunice cu elevii.
De ce este important tipul de învăţare care are care
include TIC ?
24