Page 28 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 28

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               7.  În  şcoală,  succesul  tipului  de  predare  bazat  pe  TIC  se
               măsoară prin satisfacera nevoii de învăţare.
                      Care  sunt  dificultăţile  implementării  TIC  în  procesul
               educativ?
                      Teoretic, n-ar trebui să fie dificultăţi. În realitate, ele pot
               apărea.  Pentru  un  test  simplu,  întrebaţi-vă  colegii  ce  cred
               despre integrarea TIC în procesul de învăţare.
                      Veţi primi răspunsuri de genul:
                             ”N-am auzit despre aşa ceva!”, ”Am auzit ceva, dar nu
               ştiu prea clar ce este.”, ”Asta e chestia aia nouă adăugată?”,
               ”Cu ce e diferit de ceea ce ştiam deja, ce  e nou în asta?”, ”Păi
               n-avem cum să facem asta, costă mult şi fonduri nu prea sunt.”
                            Unii profesori consideră că anumite deprinderi mentale
               asociate  tehnologiilor  moderne  n-ar  ajuta  în  procesul  de
               învăţare, în special atunci când elevii preiau fără discernământ
               informaţii de pe internet sau îşi însuşesc mentalitatea de tip ”cut
               and paste” în detrimentul stiloului şi al hârtiei.
                      Ceea ce nu o să auzim prea des este o definiţie clară sau
               măcar  mai  mult  interes  legat  de  potenţialul  acestui  tip  de
               învăţare. Pentru înţelegerea şi implementarea TIC în procesul
               clasic  de  învăţa  e  nevoie  de  entuziasm,  energie  şi  dedicare
               pentru  a  transforma  teoria  în  soluţii  reale  bazate  pe  nevoile
               individuale ale elevilor.
                      Alte dificultăţi decurg din lipsa informaţiei cu conotaţii
               practice imediate referitare la TIC sau  a unui  ghid  care să-i
               informeze pe profesori cum pot ajunge la ea.
                      De aceea, este nevoie stringentă de:
               1. instrumente pedagogice pentru formarea inițială şi continuă
               a cadrelor didactice care să implice utilizarea TIC.
               2.  crearea  și  promovarea  unei  noi  metodologii  pentru
               disciplinele școlare, bazată pe utilizarea TIC.
                      Combinarea TIC cu metodele tradiţionale pedagogice
               reprezintă  o  schimbare  de  paradigmă  cu  implicaţii  asupra
               cunoaşterii în societate în general şi asupra învăţării în special,

                                            27
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33