Page 33 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 33

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           1. reguli de minimizare: reducerea exprimării mâniei sau furiei;
           2. reguli de maximizare: în cazul primirii unui dar mai puţin
           dezirabil, conform convenienţelor, ar trebui să prezinte aceeaşi
           intensitate ca în cazul unui dar mult dorit;
           3.  reguli  de  mascare:  atunci  când  se  consideră  că  este  mai
           potrivită o expresie neutră;
           4. reguli de substituire: când o emoţie este înlocuită cu una total
           opusă.
           În însuşirea acestor reguli, un rol fundamental îl au părinţii.
           Aceştia  transmit  regulile  prin  trei  căi:  antrenamentul
           (instrucţiuni  directe),  modelarea  (observarea  şi  imitarea
           adulţilor),  învăţarea  contingenţelor  (extrag  regulile  în  urma
           interacţiunilor cu adulţii).
           În contextul actual, aspectele care ţin de asigurarea stării de
           bine a copilului în familie se referă la:
             climatul  din  familie:  relaţiile  dintre  părinţi,  dintre  fraţi,
             dintre părinţi şi copii;
             rutinele  copilului:  trezirea,  igiena  personală,  aranjatul
             camerei, micul dejun, etc.;
             implicarea  copilului  în  realizarea  unor  activităţi
             gospodăreşti: aranjatul mesei, spălatul şi curăţatul fructelor
             şi legumelor, împăturitul hainelor, adunatul jucăriilor;
             conceperea unui program de activităţi distractive şi jocuri
             împreună cu toţi membrii familiei: activităţi sportive în casă
             (fitness,  yoga),  jocuri  de  societate,  activităţi  practice  de
             confecţionare  de  jucării  din  materiale  din  natură  sau
             reciclabile etc;
             recapitularea  cunoştinţelor  însuşite  la  grădiniţă  prin
             constanta legătură cu educatoarea: cunoştinţe despre corpul
             uman, despre natură şi vieţuitoare, mediul social, reguli de
             comportament,  cunoştinţe  matematice,  comunicare  şi
             limbaj,  conştientizarea  şi  reglarea  emoţională,  deprinderi
             fizice, abilităţi practice;



                                        32
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38