Page 44 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 44

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               dezavantaj este faptul că participarea şi angajamentul faţă de
               învăţarea în mediul on-line tind să se dilueze în timp, studiile
               demonstrând  rate  ridicate  de  abandon  la  cursurile  de  tip
               MOOC.
                      Spre deosebire de experiențele care sunt planificate de
               la început și proiectate pentru a fi susținute on-line, predarea la
               distanță în situaţii de urgență reprezintă o mutare temporară a
               instruirii  către  un  mod  de  livrare  alternativ  a  conţinuturilor.
               Aceasta implică utilizarea de soluții de învățare pentru instruire
               sau educație la distanţă, care în mod normal ar fi furnizate în
               formatul  față-în-față,  în  format  mixt  și  care  vor  reveni  la
               formatul  respectiv  odată  ce  criza  sau  situația  de  urgență  s-a
               încheiat.
                      Obiectivul principal în aceste circumstanțe nu este de a
               recrea  un  ecosistem  educațional  robust,  ci  de  a  oferi  acces
               temporar la instruire și suporturi de instruire uşor de accesat.
               Când înțelegem ERT (ERT – Emergency Remote Teaching=
               predarea-învățarea  la  distanţă  în  situaţii  de  urgenţă)  astfel,
               putem  separa  acest  mod  de  instruire  de  „învățarea  on-line”.
               Învățarea la distanță presupune nu doar învățare on-line, ci și
               studiul individual al elevilor prin accesarea de culegeri, fișe,
               manuale,  dicționare,  enciclopedii  etc.,  programe  de  învățare
               susținute de televiziuni sau radio.
                      În  mod  evident,  în  situații  excepționale  învățarea  la
               distanță  generează  soluții  excepționale,  care  incumbă
               rezolvarea creativă a problemelor. Trebuie să gândim în afara
               şabloanelor  pentru  a  genera  diverse  soluții,  la  modalități  de
               satisfacere  a  noilor  nevoi  ale  elevilor  și  ale  comunităților
               noastre.
                      Dacă ar fi să descriem această învățare la distanță, ar
               trebui în primul rând să o vedem dintr-o manieră proiectivă,
               drept  o  cale  de  a  reflecta  asupra  modurilor,  metodelor  și
               mijloacelor  de  livrare  a  instruirii,  cu  adaptare  la  nevoile  în
               continuă schimbare și la resursele limitate și nu ca o abordare

                                            43
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49