Page 44 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 44
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
dezavantaj este faptul că participarea şi angajamentul faţă de
învăţarea în mediul on-line tind să se dilueze în timp, studiile
demonstrând rate ridicate de abandon la cursurile de tip
MOOC.
Spre deosebire de experiențele care sunt planificate de
la început și proiectate pentru a fi susținute on-line, predarea la
distanță în situaţii de urgență reprezintă o mutare temporară a
instruirii către un mod de livrare alternativ a conţinuturilor.
Aceasta implică utilizarea de soluții de învățare pentru instruire
sau educație la distanţă, care în mod normal ar fi furnizate în
formatul față-în-față, în format mixt și care vor reveni la
formatul respectiv odată ce criza sau situația de urgență s-a
încheiat.
Obiectivul principal în aceste circumstanțe nu este de a
recrea un ecosistem educațional robust, ci de a oferi acces
temporar la instruire și suporturi de instruire uşor de accesat.
Când înțelegem ERT (ERT – Emergency Remote Teaching=
predarea-învățarea la distanţă în situaţii de urgenţă) astfel,
putem separa acest mod de instruire de „învățarea on-line”.
Învățarea la distanță presupune nu doar învățare on-line, ci și
studiul individual al elevilor prin accesarea de culegeri, fișe,
manuale, dicționare, enciclopedii etc., programe de învățare
susținute de televiziuni sau radio.
În mod evident, în situații excepționale învățarea la
distanță generează soluții excepționale, care incumbă
rezolvarea creativă a problemelor. Trebuie să gândim în afara
şabloanelor pentru a genera diverse soluții, la modalități de
satisfacere a noilor nevoi ale elevilor și ale comunităților
noastre.
Dacă ar fi să descriem această învățare la distanță, ar
trebui în primul rând să o vedem dintr-o manieră proiectivă,
drept o cale de a reflecta asupra modurilor, metodelor și
mijloacelor de livrare a instruirii, cu adaptare la nevoile în
continuă schimbare și la resursele limitate și nu ca o abordare
43