Page 49 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 49

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

      subordonare  faţă de  celelalte discipline, este accentuat de cerinţa
      interdisciplinarităţii proiectării programelor de învăţare.
          Pornind de la următorul citat: "Dacă vrei să faci un lucru, vei
      găsi o cale. Dacă nu vrei să-l faci, vei găsi o scuză" (Brian Tracy),
      m-am folosit de toate webinariile, cursurile online si alte metode de
      formare continuă pe care le-am găsit în mediul online pentru a afla
      cum  pot  lucra  pe  platformele  de  eLearning.  Concret,  în  cazul
      învățământului  preșcolar,  am  căutat  resurse  interesante  și  am
      încercat sa creez conținut atractiv pentru a le putea capta copiilor
      atenția.
          În  luna  martie,  cu  ajutorul  funcțiilor  telefonului  mobil,  am
      realizat  o  înregistrare  a  vocii,  pe  fondul  căreia  rulau  imaginile
      poveștii  de  primăvară  “Puiul  de  rândunică”,  astfel  am  transmis
      copiilor  un  filmuleț  la  activitate  de  educare  a  limbajului,  lectura
      educatoarei, pe care îl pot urmări ori de câte ori își doresc pe linkul
      de  youtube  https://www.youtube.com/watch?v=qUkoJhSS_20  .
      Pentru aceeași temă, am mai folosit și o platformă interactivă pentru
      a evalua dacă cei mici pot sorta legumele în două categorii: legume
      de       toamnă        și       legume        de       primăvară
      https://wordwall.net/resource/2266936/sorteaz%c4%83-legumele-
      %c3%aen-cele-dou%c4%83-categorii.  În  plus,  am  introdus
      problematizarea și am inserat în 3 situații câte un intrus, pentru a îi
      determina pe copii să observe care imagine nu se potrivește cu o
      anumita              categorie            de              obiecte
      https://wordwall.net/resource/2275326/g%c4%83se%c8%99te-
      intrusul.
          Apoi,  a  urmat  în  cadrul  temei  săptămânale  “Mijloace  de
      transport”,  un  video  în  care  i-am  provocat  pe  copii  să  ghicească
      despre     ce    mijloace     de     transport    este     vorba.
      https://www.youtube.com/watch?v=fGbzSvSOgf0&t=37s               .
      Deasemenea,  tot  pentru  aceeași  temă,  cu  ajutorul  site-ului
      wordwall.com, https://wordwall.net/resource/2395559/mijloace-de-
      transport , am folosit o roată pe care copiii o învarteau, roata se oprea



                                        48
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54