Page 133 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 133
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
On-line - firul salvator al educației
Prof. Bărbosu Pompilia,
Școala Gimnazială Duiliu Zamfirescu Focșani, Vrancea
Solitari, dar solidari! Un oximoron ce exprimă
paradoxul existenței umane în anul de grație 2020 și care, din
câte se pare, va reprezenta deviza societății globale pentru
câțiva ani în viitor.
Așa am ajuns să ne legăm printr-un fir aproape
invizibil: asemenea eroilor legendari, folosim un fir pentru a
ieși la lumina vieții.
În ipostaza Ariadnei, m-am considerat și eu, profesorul
de limba și literatura română: le-am întins firul salvator
elevilor, nevoiți să stea cuminți în peșterea lor domestică,
modernă și confortabilă. Un fir salvator în labiritul educației,
care are atâtea alei: formale, informale și nonformale, cu atât
de multe resurse-tipuri de informații, care te pot fermeca,
întuneca sau orbi, dezorienta...rătăci.
Am fost un profesor solitar-solidar cu elevii mei,
folosind ca fir călăuzitor aplicația WhatsApp, știind că toți
elevii au telefoane și conexiune la Internet. Am creat grupul
clasei pe care, la orele fixate în orarul școlar, am interacționat
educațional, construind împreună procesul instructiv- educativ.
Astfel, fiecare copil a mai gustat din plăcerea
învățatului, dar cu aceeași constatare rapidă a unui bolnav
diabetic care este nevoit să nu mai consume zahăr, ci
înlocuitori, îndulcitori. Învățământul la distanță/on-line, este
doar un colac de salvare de la un înec imediat, un fir salvator
dintr-un labirint ocazional, dar nu oferă aceeași plăcere și
132