Page 137 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 137

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           importantă este determinarea și implicarea beneficiarilor și a
           furnizorilor de educație în susținerea constantă și eficientă a
           unui proces educativ calitativ. Atâta timp cât examenele se dau
           în sistemul clasic, și în învățământul on-line trebuie aplicată
           evaluarea obiectivă, pe baza unor criterii recunoscute la nivel
           național,  respectând  standardele,  obiectivele  și  competențele
           impuse de programă și profilul absolventului.
                  Acest  fir  salvator  poate  fi  refolosit  ori  de  câte  ori
           vremuri neprielnice se vor abate peste noi: fie suntem bolnavi,
           fie vreo intemperie amenință catastrofal, fie distanțarea socială
           reprezintă singura alternativă de salvare etc. Dar nu cred numai
           în folosirea lui,numai în școala on-line.

                  Mai  întâi  este  necesar  să    formăm  rapid  o  nouă
           mentalitate  elevilor, bazată pe motivația interioară, explicând
           această necesitate și părinților.
                  Ceea ce a mai dezvăluit școala on-line, după părerea
           mea,  este  că  inteligența  artificială  nu  trebuie  să  înlocuiască
           ființa umană, nu trebuie să devină un avatar al acesteia. Există
           riscul  ca  viitorii  adulți  să  nu  își  poată  dezvolta  potențialul
           intelectual și creativ, deoarece de mici au preferat ca funcțiile
           cognitive să fie preluate de variate dispozitive inteligente.

                  Consider  că  on-line-ul  trebuie  folosit  doar  ca  un
           instrument modern, ca un fir salvator, care să ne ajute pe noi
           oamenii  să  ne  dezvoltăm  copiii  creativ,  dar  plini  de
           înțelepciune,  încât  împreună  să  țesem  viitorul  luminos  și
           armonios  al  umanității,  altfel  vom  deveni  dezorientați  și  ne
           vom rătăci...

           P.S.:  O  mică  și  motivațională  dovadă  din  firul  online  al
           gimnaziștilor mei:




                                       136
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142