Page 137 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 137
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
importantă este determinarea și implicarea beneficiarilor și a
furnizorilor de educație în susținerea constantă și eficientă a
unui proces educativ calitativ. Atâta timp cât examenele se dau
în sistemul clasic, și în învățământul on-line trebuie aplicată
evaluarea obiectivă, pe baza unor criterii recunoscute la nivel
național, respectând standardele, obiectivele și competențele
impuse de programă și profilul absolventului.
Acest fir salvator poate fi refolosit ori de câte ori
vremuri neprielnice se vor abate peste noi: fie suntem bolnavi,
fie vreo intemperie amenință catastrofal, fie distanțarea socială
reprezintă singura alternativă de salvare etc. Dar nu cred numai
în folosirea lui,numai în școala on-line.
Mai întâi este necesar să formăm rapid o nouă
mentalitate elevilor, bazată pe motivația interioară, explicând
această necesitate și părinților.
Ceea ce a mai dezvăluit școala on-line, după părerea
mea, este că inteligența artificială nu trebuie să înlocuiască
ființa umană, nu trebuie să devină un avatar al acesteia. Există
riscul ca viitorii adulți să nu își poată dezvolta potențialul
intelectual și creativ, deoarece de mici au preferat ca funcțiile
cognitive să fie preluate de variate dispozitive inteligente.
Consider că on-line-ul trebuie folosit doar ca un
instrument modern, ca un fir salvator, care să ne ajute pe noi
oamenii să ne dezvoltăm copiii creativ, dar plini de
înțelepciune, încât împreună să țesem viitorul luminos și
armonios al umanității, altfel vom deveni dezorientați și ne
vom rătăci...
P.S.: O mică și motivațională dovadă din firul online al
gimnaziștilor mei:
136