Page 140 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 140

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               îndemânare,  pricepere  și  voință,  altele  au  fost  mai  puțin
               implicate.
                      Nu  mai  e  suficient  să  fii  un  profesor  desăvârșit  la
               catedră, care știe să dea tot ce are, care comunică foarte ușor cu
               elevii. Acum trebuie să simți dincolo de ecranele „reci” ceea ce
               trăiește fiecare copil, să reușești să transmiți fără a le vedea
               licărul din privire, „foiala” din bancă care se instala atunci când
               nu înțelegeau lecția.
                       O oră în mediul virtual nu începe la fel ca cea clasică,
               unde faci prezența, vezi care e starea elevilor și începi să predai.
               Nu tot ce funcționa cu ușurință în spațiul fizic, funcționează și
               în on-line. Dacă la școală ora ținea 50 de minute, în mediul
               virtual e prea mult. La clasele mici au fost orele diminuate chiar
               și cu 30 de minute, deși cei mai mulți au folosit Zoom-ul care
               se limita la 40 de minute, asta dacă nu te încadrai în categoria
               „celor cu bani”, care să îți permită să faci un abonament plătit.
                      În on-line, primul lucru pe care trebuie să îl faci e să te
               conectezi cu elevii care vin din medii diferite. Trebuie să faci
               ca ora să fie cât mai atrăgătoare, să nu îi plictisești, să încerci
               să îi ai cât „mai aproape”, asta dacă nu apar voit sau nu, situații
               diverse, cum ar fi: „Nu vă aud, doamna!, „La mine se aude
               bruiat.”, „Nu vă văd.”, „Vreți să vă trimit poză să vedeți cum
               apare la mine?”, „M-a scos afară!” Lista poate continua.
                      Primele  săptămâni  au  fost  obositoare  și  bulversante
               pentru  toată  lumea,  deoarece  era  o  „noutate”  această  școală
               virtuală. Informațiile din mediile oficiale nu au fost clare, au
               fost ezitante, astfel încât fiecare profesor a făcut ce a crezut de
               cuviință. Unii au consolidat materia, alții au predat, alții nu au
               intrat deloc să comunice cu elevii.
                      Toate aceste platforme au ajutat la continuarea școlii de
               acasă, dar nu toți elevii au fost la fel de implicați. Unii s-au
               simțit într-o vacanță prelungită, alții au fost foarte implicați și
               au răspuns prompt la toate solicitările. Ca un avantaj pe care l-
               au văzut a fost că nu trebuiau să se trezească foarte devreme,

                                           139
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145