Page 144 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 144

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               și  cu  instrumente  online  accesibile  tuturor  ,multă
               determinare  și,  mai  mult  decât  oricând,  să  încurajăm
               elevii să învețe și să lucreze independent.
                      Școala online a fost o provocare pentru toți cei implicați
               în  procesul  didactic,  o  provocare  atât  pentru  elevi,  părinții
               acestora,  cât  și  pentru  noi,  profesorii.  Tehnologia  digitală  a
               facilitat în bună măsură continuarea unor activități didactice la
               distanță, în perioada suspendării cursurilor. Cu toate acestea, o
               parte din activitatea didactică uzuală (față-în-față) nu se poate
               face online/ la distanță, având astfel un impact negativ asupra
               învățării temeinice.
                      Conducerea  școlii  a  coordonat  activitatea  online  și
               profesorii au respectat orarul școlii modificându-se durata
               unei ore. Astfel, la noi în unitate,la învățământul preșcolar
               s-a hotărât ca lecțiile să dureze online o oră, la primar două
               ore iar la gimnaziu ora să fie de 30 minute și pauza de 10
               minute și să se respecte orarul clasei.
                      .A fost greu la început ca elevii să se conecteze pe
               ZOOM, facebook, messenger, dar încet ,încet cu răbdare am
               reușit.  Cea  mai  mare  problemă  a  fost  lipsa  mijloacelor
               necesare pentru realizarea învățării online. Nu toți  elevi  au
               avut laptop, calculator sau tabletă acasă, iar unii nici măcar
               telefoane.  Copii    așteptau  părinții  să  se  întoarcă  de  la
               muncă  pentru  a  putea  lucra,  iar  profesorul  a    adaptat
               programul lecțiilor în funcție de cum reușeau părinții să se
               conecteze.
                           Ca  să  venim  în  ajutorul  elevilor  care  nu
               dispuneau  în  acel  moment  de  laptop,  calculator  telefon
               performant ,după fiecare lecție pe ZOOM un elev posta pe
               grup lecția ,astfel încât toți elevii să reușească să aibă  lecția
               în caiet.
                      Fiind profesor de chimie-fizică ,consider că învățarea
               online are un impact negativ asupra învățării eficiente, întrucât
               o  importantă  latură  a  activității  didactice  față-în-față  nu  se

                                           143
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149