Page 144 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 144
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
și cu instrumente online accesibile tuturor ,multă
determinare și, mai mult decât oricând, să încurajăm
elevii să învețe și să lucreze independent.
Școala online a fost o provocare pentru toți cei implicați
în procesul didactic, o provocare atât pentru elevi, părinții
acestora, cât și pentru noi, profesorii. Tehnologia digitală a
facilitat în bună măsură continuarea unor activități didactice la
distanță, în perioada suspendării cursurilor. Cu toate acestea, o
parte din activitatea didactică uzuală (față-în-față) nu se poate
face online/ la distanță, având astfel un impact negativ asupra
învățării temeinice.
Conducerea școlii a coordonat activitatea online și
profesorii au respectat orarul școlii modificându-se durata
unei ore. Astfel, la noi în unitate,la învățământul preșcolar
s-a hotărât ca lecțiile să dureze online o oră, la primar două
ore iar la gimnaziu ora să fie de 30 minute și pauza de 10
minute și să se respecte orarul clasei.
.A fost greu la început ca elevii să se conecteze pe
ZOOM, facebook, messenger, dar încet ,încet cu răbdare am
reușit. Cea mai mare problemă a fost lipsa mijloacelor
necesare pentru realizarea învățării online. Nu toți elevi au
avut laptop, calculator sau tabletă acasă, iar unii nici măcar
telefoane. Copii așteptau părinții să se întoarcă de la
muncă pentru a putea lucra, iar profesorul a adaptat
programul lecțiilor în funcție de cum reușeau părinții să se
conecteze.
Ca să venim în ajutorul elevilor care nu
dispuneau în acel moment de laptop, calculator telefon
performant ,după fiecare lecție pe ZOOM un elev posta pe
grup lecția ,astfel încât toți elevii să reușească să aibă lecția
în caiet.
Fiind profesor de chimie-fizică ,consider că învățarea
online are un impact negativ asupra învățării eficiente, întrucât
o importantă latură a activității didactice față-în-față nu se
143