Page 145 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 145

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           poate face virtual. În mod explicabil, sprijinul pe care în mod
           tradițional  îl  ofeream  elevilor  cu  nevoi  speciale  sau  cu
           dificultăți  de  învățare  este  greu  de  oferit  online,  date  fiind
           limitările  tehnologice  implicite.  Este  foarte  dificilă
           interacțiunea personalizată cu un elev anume în contextul în
           care contactul nu este direct,  ești urmărit  online de o clasă
           întreagă și fiecare elev îți solicită atenția.
                  Monitorizarea învățării în mediul online a fost dificil de
           realizat.  Vorbesc  de  lipsa  unui  dialog  autentic  cu  clasa,
           imposibilitatea urmăririi notițelor elevilor, dificila administrare
           a probelor evaluative.  Clasele virtuale nu vor putea niciodată
           înlocui  clasa  reală,  pot  cel  mult  completa.  Pot  fi
           complementare, niciodată alternative.
                  Ştim deja că rolul central al profesorului nu mai este cel
           de transmitere de informaţii, ci de designer de experienţe de
           învăţare relevante pentru copii, ceea ce presupune valorificarea
           potenţialului  elevilor,  implicarea  acestora  în  procesele
           decizionale de la clasă şi atenta îndrumare în fiecare etapă a
           procesului de învăţare.

           Bibliografie:

           1. Ion Barbu, D. (2009). Climatul educaţional şi managementul
           şcolii. Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică.
           2.    Loukas,  A.  (2007).  What  Is  School  Climate.  Leadership
           Compass Journal, 5(1).
           3.Păun, E. (1999). Şcoala, o abordare sociopedagogică. Iaşi:
           Editura Polirom.







                                       144
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150