Page 145 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 145
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
poate face virtual. În mod explicabil, sprijinul pe care în mod
tradițional îl ofeream elevilor cu nevoi speciale sau cu
dificultăți de învățare este greu de oferit online, date fiind
limitările tehnologice implicite. Este foarte dificilă
interacțiunea personalizată cu un elev anume în contextul în
care contactul nu este direct, ești urmărit online de o clasă
întreagă și fiecare elev îți solicită atenția.
Monitorizarea învățării în mediul online a fost dificil de
realizat. Vorbesc de lipsa unui dialog autentic cu clasa,
imposibilitatea urmăririi notițelor elevilor, dificila administrare
a probelor evaluative. Clasele virtuale nu vor putea niciodată
înlocui clasa reală, pot cel mult completa. Pot fi
complementare, niciodată alternative.
Ştim deja că rolul central al profesorului nu mai este cel
de transmitere de informaţii, ci de designer de experienţe de
învăţare relevante pentru copii, ceea ce presupune valorificarea
potenţialului elevilor, implicarea acestora în procesele
decizionale de la clasă şi atenta îndrumare în fiecare etapă a
procesului de învăţare.
Bibliografie:
1. Ion Barbu, D. (2009). Climatul educaţional şi managementul
şcolii. Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică.
2. Loukas, A. (2007). What Is School Climate. Leadership
Compass Journal, 5(1).
3.Păun, E. (1999). Şcoala, o abordare sociopedagogică. Iaşi:
Editura Polirom.
144